نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 21:42

مرجعیت کانون پرورش فکری در تربیت آینده‌سازان به رسمیت شناخته شود

اردبیل- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: باید مرجعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تربیت فکری، روحی و اندیشه آینده‌سازان کشور به رسمیت شناخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک‌زاده اصل عصر پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر و تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل ۱۲ هزار کودک را تحت برنامه‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و.. برده و ما باید افکار و اندیشه‌های این نوجوانان را برای آینده‌سازی کشور تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات خادمان نظام در انعکاس منصفانه از سوی رسانه‌ها همچون آینده‌ای شفاف در مقابل دید مردم است، تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار برنامه‌های توسعه‌ای، برنامه‌های آموزشی را نیز در صدر خبرگزاری‌های خود قرار داده تا بتوانیم نقش اصلی خود را در پی‌ریزی اندیشه‌های کودکان این سرزمین ایفا کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نقش رسانه‌ها را در انعکاس اخبار کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان مهم اعلام کرد و گفت: امروز دشمنان با شگرد رسانه در جامعه رسوخ کرده و حس پیروزی دارد که ما باید در کشور با ایجاد یک نظام کاربرد رسانه‌ای در مقابل سمپاشی‌های منفی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایستادگی کنیم.

ملک‌زاده اصل افزود: در بحث کودکان و نوجوانان کانون باید به عنوان مرجع شناخته شده و در کنار آن از اندیشه‌های ناب کودکان بر اعتلای این کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های ارائه شده در کانون برای کودکان و نوجوانان جذابیت، تنوع و تازگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مرجعیت کانون فکری کودکان و نوجوانان باید به رسمیت شناخته شده و تولیت کار کودکان و نوجوانان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و… به کانون سپرده شود.

ملک‌زاده اصل کانون را یک برند برای کودکان و نوجوانان دانست و اضافه کرد: اکنون ما با اندیشه بلند، ناب و متفکرانه کودکانی روبه‌رو هستیم که می‌توانند هنر خلق کنند و مخاطب را در پای این هنر بنشانند.

وی از افتتاح نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه‌ها» بر گرفته از آثار و نقوش بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در نگارخانه خطایی اردبیل خبر داد و بیان کرد: ۳۰ عضو نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل از زوایای مختلف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی عکاسی کرده و محتوای این عکس‌ها را در آثار سفالی پیاده کردند.

ملک‌زاده اصل با ابراز خرسندی از بروز چنین خلاقیت‌هایی از کودکان و نوجوانان دیار سبلان ادامه داد: در دیداری که روز گذشته دکتر محمود شالویی رئیس انجمن مفاخر فرهنگی ایران از این نمایشگاه داشتند، اعلام شد که چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند نه تنها در بعد فرهنگی و تربیتی مفید باشد بلکه می‌تواند برای این کودکان درآمدزایی نیز داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با تقدیر از خبرگزاری مهر در همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انعکاس فعالیت‌های این کانون گفت: کانون آمادگی دارد تا در تولیدات فرهنگی در کنار خبرگزاری مهر بوده و این آثار تولید شده در این رسانه منعکس کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436174

مهمترین اخبار ایران و جهان: