نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 15:51

مایه‌کوبی دام‌ها علیه تب برفکی در آذربایجان غربی آغاز شد

مدیر دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: فاز اول مایه کوبی جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی از دوم مرداد ماه در سطح روستاها و دامداری‌های این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ارومیه، سیدامید خلیل زاده اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در صورت همکاری دامداران بیش از ۲۹۸ هزار راس دام سنگین و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار راس دام سبک در کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک در مدت ۲ ماه مایه کوبی شوند.

وی با بیان اینکه ۱۰۷ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی با نظارت اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی می‌شوند، افزود: یکی از راه‌های کنترل بیماری پرخسارت فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای، واکسیناسیون مرتب و دوره‌ای جمعیت حساس دام‌ها استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد در میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

وی از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع این بیماری، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دام‌ها در مدت زمان اجرای عملیات مایه کوبی خودداری کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1402130

مهمترین اخبار ایران و جهان: