نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 21:51

تقویت انسجام فرهنگی برای مقابله با الگوهای ناسازگار ضروری است

ساری - معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان این که تقویت انسجام فرهنگی اکسیر عزت آفرین ملی است، تعمیق باورهای دینی برای مقابله با الگوهای ناسازگار را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی شامگاه یکشنبه در جلسه هیئت اندیشه ورز مازندران گفت: عدم گفتگوی تأثیر گذار و مهارت محور با نسل جدید آسیب جدی در عرصه فرهنگی است.

این مسئول استانی با یادآوری آرمانخواهی نسل اول انقلاب افزود: نسل جدید با الهام از اندیشه‌های مانای کانون‌های دینی مسیر پیشرفت و بالندگی کشور را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به برخی مشکلات ودغدغه های فرهنگی در جامعه افزود: دشمن با بهره گیری از خلأهای فرهنگی درپی گسست نسلی و ساخت و ترویج الگوهای ناسازگار با فرهنگ دینی است.

سلگی با بیان اینکه رشد یافتگی جامعه در گرو اعتلای فرهنگی کشور است اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید با محور قراردادن جوانان و نوجوانان از این سرمایه‌های مولد فکری برابر هجوم سازمان یافته فرهنگی صیانت کنند.

معاون استاندار اجرای طرح‌های تحولی در عرصه فرهنگی را سبب رفع چالش‌های ناپایدار این بخش دانست وافزود: تقویت خرده فرهنگ‌های بومی و آئینی در مارندران موجب استحکام پایه‌های فرهنگی و دفع آسیب‌های این عرصه خواهد شد.

وی مازندران را مهد فرهنگ و تمدن اسلامی توصیف کرد و افزود: پایداری سامانه‌های فرهنگی دیار علویان در گرو تقویت انگاره‌های مبتنی بر فرهنگ دینی و بومی است.

سلگی با تاکید بر ضرورت هم افزایی تلاش‌ها در مسیر اعتلای فرهنگی کشور افزود: تقویت اتحاد وانسجام فرهنگی در سایه حفظ سلایق متکثر سیاسی حول دستاوردهای انقلاب اسلامی اکسیر رهایی بخش و عزت آفرین ملی است.

وی با اشاره به برخی مشکلات و نارسایی‌های زیرساختی حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باید با بهره گیری از ظرفیت عظیم اقشار مختلف مردم در اعتلای حکمرانی نوین مردم محور بکوشند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران خاطر نشان کرد: راهبرد محوری کشور در عرصه حکمرانی، تقویت اتحاد دولت وملت و همگرایی ملی در مسیر پیشرفت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440630

مهمترین اخبار ایران و جهان: