نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 12:07

حمله به زائران بی گناه اقدامی جنایت آمیز است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: حمله به زائران بی گناه اقدامی جنایت آمیز برای انتقام گیری از ضربات سهمگین نیروهای شجاع امنیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری، اظهار داشت: حمله تروریستی به شاهچراغ در شهر شیراز را که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران به شدت را محکوم می‌کنم.

وی افزود: به روح بلند شهید حاج عباس غلامی خادم شاهچراغ درود می‌فرستم.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: با تلاش نیروهای امنیتی و محافظان امنیت این مردم این تروریست کوردل در لحظات اولیه دستگیر شد و طبیعتاً مراجع ذیصلاح به موضوع رسیدگی خواهند کرد.

کنعانی افزود: حمله به زائران بی گناه اقدامی جنایت آمیز برای انتقام گیری از ضربات سهمگین نیروهای شجاع امنیت است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه ایران در چه رابطه‌ای و به چه منابعی در آزادسازی منابع دست خواهد یافت، افزود: آزادسازی منابع مالی ایران که به دلیل تحریم‌های غیرقانونی و فشارهای آمریکا در مدت بازه زمانی طولانی مسدود شده بود، رفع محدودیت از این منابع در دستور کار جدی دولت و وزارت خارجه بود که یکی از موضوعات مورد پیگیری است.

کنعانی عنوان کرد: اتفاقی که رخ داد طی روزهای گذشته نتیجه همین پیگیری در جهت احقاق حقوق ملت ایران بود.

وی گفت: دولت و دستگاه دیپلماسی در چارچوب ظرفیت خود با قدرت برای احقاق حقوق ملت و کشور استفاده خواهد کرد. پول‌هایی که به طور غیرقانونی و تحت فشار آمریکا مسدود شده بودند به طور جدی در دستور کار ما بود و همچنین تعدادی از شهروندان ایران به بهانه‌های واهی تحت پیگرد قرار گرفته بودند که دستگاه دیپلماسی و دولت باید بر اساس وظایف خود این موضوعات را پیگیری می‌کرد. روند آزادسازی متقابل زندانیان و همچنین آزادسازی منابع مالی متعلق به دولت و ملت ایران طبق توافق طرفین در چارچوب توافق شده انجام خواهد شد.

کنعانی مطرح کرد: ایران تضمین لازم را برای اجرای مفاد دریافت کرده است. بیش از این ورود به جزئیات در این مقطع صحیح نیست.

ادامه دارد....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441430

مهمترین اخبار ایران و جهان: