نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:23

هنرمند انقلابی و پیشکسوت تبریزی دار فانی را وداع گفت

استاد مرتضی شریفی هنرمند پیشکسوت،‌ متعهد و انقلابی پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استاد مرتضی شریفی از نقاشان سوررئالیست تبریز و متولد 1318 بود؛ وی از هنرمندان برجسته، متعهد و ارزشی و انقلابی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بود و در طول عمر پربار خود گام های موثری را در راستای اشاعه هنر دینی و انقلابی برداشت.

استاد شریفی بیش از ۳۰ سال مدرس هنر نقاشی و عضو هیئت مؤسس انجمن هنرهای تجسمی استان بود و داوری جشنواره‌های متعدد هنری را بر عهده داشت.

لازم به ذکر است، استاد شریفی همکار حوزه هنری استان در دهه های ۶۰- ۷۰ بود و مسئولیت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی را نیز بر عهده داشت.

این استاد پیشکسوت و انقلابی عرصه هنرهای تجسمی شب هفدهم مردادماه 1402 پس از طی یک دوره بیماری چشم از جهان فرو بست.

آئیین تشییع و حاکسپاری وی روز پنجشنبه در تبریز برگزار خواهد شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت این هنرمند توانا و متعهد را به خانواده  و شاگردان وی و همچنین جامعه هنری استان تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی در پی درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی، استاد مرتضی شریفی

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی، استاد مرتضی شریفی را تسلیت گفت.
متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:

خبر درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی، استاد «مرتضی شریفی» مایه تالم و تاثر خاطر شد.

این پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی، ذوق سرشار و روح پربار خود را وقف اعتلای هنر انقلاب کرد و در طول عمر بابرکت خود گام‌های موثری در راه اشاعه ارزش‌های دینی و انقلابی در قالب هنر برداشت.

اینجانب ضایعه فقدان این هنرمند برجسته را خدمت مردم شریف و هنردوست آذربایجان شرقی بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای روح پاک آن مرحوم، علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسألت دارم.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت هنرمند متعهد، انقلابی و پیشکسوت عرصه نقاشی، استاد مرتضی شریفی گلزار ، موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

آن استاد فرزانه عشق و هنرش را در راه باورها و آرمان های ملت بزرگ ایران با خلق آثار ارزشمند ماندگار کرد و با نقش های جاودانه و با بوم و رنگ در راه امام ، انقلاب و آلاله های سرخ جامه ، ثابت قدم زیست و به حقیقت پیوست.

مرتضی شریفی گلزار را روایتگر حماسه همیشه ماندگار انقلاب میشناسیم و تربیت شده های کلاس درسش را ادامه دهند این مسیر پرفروغ. نیک میدانیم نقاشی های پرتره ایشان از امام راحل (ره) و طرح معروف " امام را دعا کنید " در اذهان ملت ما به یادگار مانده است.

اینجانب فقدان آن شخصیت والای هنری خطه آذربایجان ، هنرمند مخلص و متعهد را به خانواده مکّرم شریفی، هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی و تمامی شاگردان آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض گفته و از خداوند منال برای آن فقید فرهیخته، رحمت و غفران واسعه و برای عموم بازماندگان ، صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433974

مهمترین اخبار ایران و جهان: