نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 00:17

فوریت تکمیل واحدهای گاوداری صنعتی با ظرفیت اشتغال بالا در اردبیل

اردبیل- رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محور توسعه و عمران اردبیل با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های این استان توجه ویژه به بخش دامپروری و کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوبخت اژدری بعد از ظهر دوشنبه در آئین معارفه و تکریم محور توسعه و عمران استان را توجه ویژه به بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: تعداد ۵۰ طرح مهم آب و خاک در استان در دست اجراست که اولویت تکمیل و راه اندازی این طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه سرعت عمل و دقت و کار جهادی در به ثمر رسیدن این طرح‌های لحاظ خواهد شد تا بخش کشاورزی در کمترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از این طرح‌های مهم در حوزه آب و خاک باشد، گفت: طرح‌ها و پروژه‌های مهم در بخش دامپروری باید به اجرا گذاشته شود و واحدهای گاوداری صنعتی به منظور دستیابی به اهداف بهره‌وری و اشتغال‌زایی باید به اجرا گذاشته شود.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: توسعه باغات در اراضی شیب دار باید با جدیت دنبال شود و رویکرد بخش کشاورزی نیز باید از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن حرکت کند.

اژدری ادامه داد: ما تمامی سعی و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا شاهد رشد و ترقی و پیشرفت در عرصه زراعت و دامپروری و آب و خاک باشیم.

در ادامه کاظم دبیر، معاون توسعه و منابع استانداری اردبیل نیز افزود: باید سرمایه گذاری‌های لازم در خصوص استفاده بهینه از منابع طبیعی و نیروی انسانی به کار گرفته شود و در بحث نیروی انسانی باید نهایت استفاده را از نیروهای متعهد و متخصص به کار برد.

وی افزود: آنچه که باعث ترقی و پیشرفت بخش کشاورزی می‌شود توجه به بهره‌وری است که باید تمامی سعی و تلاش خود را به کار گیریم تا با حداقل امکانات حداکثر استفاده را از منابع آبی و خاکی کشور بنماییم اصل بهره وری در سایه جلوگیری از خام فروشی و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی جامعه عمل به خود می‌گیرد.

کاظم دبیر افزود: جمعیت ایران تنها یک درصد از جمعیت کل کره زمین را تشکیل می‌دهد ولی بیش از ۷ درصد از منابع خدادادی دنیا را به خود اختصاص داده است. قطعاً استفاده بهینه از منابع انسانی و طبیعی بستر مناسب را برای توسعه و آبادانی در کشور فراهم می‌سازد.

در پایان مشاور وزیر و مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی نیز در سخنانی کوتاه مدت ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی، نوبخت اژدری را به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی معرفی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1399530

مهمترین اخبار ایران و جهان: