نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 08:44

بیش از ۱۳ هزار معلم قزوینی مشمول طرح رتبه بندی شده اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در استان قزوین از مجموع بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ معلم، حدود ۱۳ هزار و ۵۲۶ نفر مشمول طرح رتبه بندی شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی اظهار کرد: دولت در یک اقدام انقلابی بعد از وقفه ایجاد شده دستورالعملی صادر کرد تا بتوانیم طرح مهم رتبه بندی معلمان را اجرایی کنیم که در این راستا در استان قزوین از مجموع بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ معلم، حدود ۱۳ هزار و ۵۲۶ نفر مشمول این طرح شده اند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول رتبه بندی و پس از صدور حکم همکاران، حدود ۵۰ درصد معلمان معترض بودند که در سیستم، فرآیندی فراهم شد تا افراد بتوانند اعتراض کرده و نواقص پرونده را بارگذاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: با این اقدام در مرحله دوم تعداد ۳۵۲۶ نفر ارتقاء رتبه گرفتند و ۲۵۰۰ نفر هم حکمشان تغییری نکرد و در همان رتبه قبلی باقی ماند و رتبه بندی تعداد کمی هم در مراحل پایانی رسیدگی در هیئت ممیزه است و بزودی نتیجه اش اعلام می شود.

سیاهکالی مرادی در خصوص انتقادات وارد شده از سوی معلمان به طرح رتبه بندی گفت: هرچند هدف اصلی این طرح، توانمندسازی معلمان است تا در تدریس به روز شوند و مهارت کسب کنند و کیفیت بخشی در تدریس ایجاد کند اما قطعا یکی از مزایای مهم طرح رتبه بندی، بهره مندی از مزایای مادی است که انگیزه را بیشتر کرده و معلم احساس می کند به جایگاه اصلی اش رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624974

مهمترین اخبار ایران و جهان: