نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 19:29

باران و برف مهمان روزهای نخست بهمن در مازندران

براساس گزارش هواشناسی با شروع نخستین روز بهمن آسمان مازندران زمستانی شد و قرار است بارش برف و باران مهمان استان مازندران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، براساس گزارش هواشناسی با شروع نخستین روز بهمن آسمان مازندران زمستانی شد و قرار است بارش برف و باران مهمان استان مازندران می‌شود.

هواشناسی مازندران هم هشدار جوی سطح نارنجی  ویژه نیمه غربی و هشدار سطح زرد ویژه نیمه شرقی استان صادر کرد.

طبق هشدار سطح نارنجی هواشناسی با فعالیت سامانه سرد بارشی عصر دو‏شنبه دوم تا اواخر وقت چهارشنبه چهارم بهمن ماه امسال شاهد بارش باران گاهی شدید ، وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی با بارش برف قابل ملاحظه در آسمان مازندران هستیم.

این سامانه بارشی نیمه غربی استان از رامسر تا آمل را فرا می‌گیرد که  آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کاهش دید، اختلال، لغزندگی و احتمال مسدود شدن جاده‌ها از مخاطرات این سامانه سرد خواهد بود.

پیرو این هشدار بر  پرهیز از تردد در محورهای کوهستانی و در صورت ضرورت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی جاده‌ای، پرهیز اسکان در حاشیه رودخانه‏‌ها ، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید شده است.

همچنین برای نیمه شرقی استان هم سطح  زرد صادر شده است که براساس این هشدار با فعالیت سامانه سرد بارشی از سه‌شنبه سوم تا اواخر وقت چهارشنبه چهارم بهمن ماه امسال شاهد بارش باران، وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی مه آلود گاهی با بارش برف خواهیم بود.

این سامانه بارشی از مناطق مرکزی به سمت شرق استان گسترش می‌یابد که کاهش دید و احتمال اختلال در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، با گذشت یک ماه از زمستان چشم‌ها به آسمان دوخته شده تا ارتفاعات استان مازندران هم سهمی از بارش‌های زمستانه داشته باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645074

مهمترین اخبار ایران و جهان: