نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 14:55

رییس دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا: شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: حضور مردم تعیین‌کننده و شرکت در انتخابات هم حق و هم یک تکلیف است و همه چیز موقع امتحان مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا پیش از ظهر امروز با حضور در مصلی بوشهر در مراسم ۹ دی، اظهار داشت: ما در طول تاریخ با فتنه‌های متعدد و مختلفی مواجه بوده‌ایم و این فتنه‌ها نقاط مشترکی با هم دارند.

وی با بیان اینکه فتنه‌ها نیز مانند جنگ‌ها، سخت و نرم دارند، افزود: فتنه‌های سخت همراه با درگیری و اغتشاش و فتنه‌های نرم به‌دنبال اندیشه‌ها و نگرش‌هاست؛ مقدمه فتنه سخت، فتنه نرم است همان‌گونه که در فتنه ۸۸ از هشت‌ماه قبل آرام‌آرام مقدماتی چیدند و زمینه‌ساز فتنه شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ما در دوران تاریخ و در عصر انبیا نیز فتنه‌های زیادی داشته‌ایم، عنوان کرد: ما باید با جمع‌بندی از تاریخ عبرت‌هایی بگیریم که ما را واکسینه کند و یکی از اولین عبرت‌ها، جایگاه مثبت و منفی خواص در فتنه‌هاست.

سعیدی با تأکید بر اینکه مردم باید به این دو نقش توجه کنند تا مبادا در دام خواص بی‌بصیرت بیفتند، بیان کرد: عملکرد خواص شامل عوامل مباشر یعنی دست‌اندرکاران، طراحان و مجریان اصلی فتنه، عوامل راضی، ساکت و پشتیبان و آخرین مورد مجاهدین در جهت مقابله با فتنه با پیروی از محور حق یعنی رهبری است. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه «وای بر خواصی که بین دو جبهه، نفهمد حق و باطل کجاست» به نقش افشاگری حضرت فاطمه زهرا(س) در فتنه‌های آن دوران اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از بزرگترین امتیازات این انقلاب حضور زنان است، آن‌ها جهادگرانی هستند که اجر و مزدشان از کسانی که در هشت‌سال دفاع‌مقدس جنگیدند کمتر نیست، بنابراین عملکرد خواص را جلوی خود بگذارید و راه صدیقه اطهر را پیش بگیرید. 

سعیدی با اشاره به اینکه چند لایه بودن فتنه از دیگر ویژگی‌ها و عبرت‌هاست، گفت: یک فتنه شامل لایه پنهانِ پنهان، لایه نیمه‌پنهان، لایه روی صحنه و لایه کف خیابان است و فتنه ٨٨ نیز از این دست بود.

وی پیچیدگی را یکی دیگر از عبرت‌های فتنه‌ها عنوان کرد و گفت: هنر مردان و زنان خدا این است وقتی که همه چیز غبار‌آلوده است بفهمند، ما نمی‌توانیم بی‌طرف باشیم و هرکه با ما نیست چه سکوت کند و چه راضی باشد علیه ماست.

سعیدی اضافه کرد: قابل تکرار بودن فتنه‌ها از مهم‌ترین عبرت‌هاست و در هر زمان ممکن است خواص دچار این خطا شوند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه حق حاکمیت با خدا و قدرت حاکمیت با مردم است، اظهار کرد: مردم ایران باید بدانند دنیا در حال جابجایی قدرت است و نقش ما بسیار مهم بوده و تک‌تک رأی شما برای این کار موثر است. 

سعیدی ادامه داد: بدانید ایران در این معادلات نقش دارد و حضور مردم تعیین‌کننده است، شرکت در انتخابات هم حق و هم یک تکلیف است و همه چیز موقع امتحان مشخص می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620730

مهمترین اخبار ایران و جهان: