نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 18:23

دعوت از ۶ شهر خارجی برای شرکت در رویداد بین‌المللی «خوراک» به میزبانی کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، از برگزاری رویداد بین‌المللی خوراک در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ نوع خوراک مختص کرمانشاه داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ایمان درخشی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران لازمه برنامه‌های فرهنگی را شناسایی آسیب‌ها دانست و اظهار کرد: کرمانشاه شهری مهاجرپذیر است که طوایف و ایلات مختلف هر کدام با نگرش‌ها، پوشش‌ها و ادبیات‌های متنوعی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی گفت: برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید قشرها، صنوف، رده‌های سنی، سلایق و افکارهای مختلف را دید، لذا برنامه‌های فرهنگی نیاز به زمان، امکانات و اراده جمعی دارد.

*هدف‌گذاری برای ایجاد ۹ فرهنگسرای جدید در کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۶ فرهنگسرا، گفت: پنج فرهنگسرا از این تعداد(فرهنگسرهای توانمندسازی بانوان، گل نرگس، کوثر، شهید سلیمانی و دکتر کزازی) عمومی و و یک فرهنگسرای (ایثار و مقاومت) اختصاصی است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت پنج سرای خلاقیت همراه با بازی برای کودکان؛ از هدف‌گذاری برای ایجاد ۹ فرهنگسرای دیگر سخن گفت و افزود: لایحه ۶ فرهنگسرای استیجاری از این تعداد تقدیم شورای اسلامی شهر شده و در بودجه هم ساخت سریع سه فرهنگسرا در فضای پارک‌ها دیده شده است.

درخشی در توضیح کار فرهنگسراها به برگزاری کلاس‌های انگلیسی، قرآن، رباتیک و... با تعرفه‌های ارزان قیمت اشاره و بیان کرد: گروه‌های هنری همانند سرود، موسیقی و شاهنامه‌خوانی وابسته به سازمان فرهنگی شهرداری می‌توانند در فضای فرهنگسراها تمرینات خود را انجام دهند.

وی با تأکید بر اثرگذار بودن برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، حوزه اصلی عملکردها را در قالب ۶ حوزه؛ ارزش‌های دینی انقلابی و دفاع مقدس، هویت، نشاط، ورزش و سلامت، زندگی در شهر(اخلاق و حقوق شهروندی) و جوانی جمعیت بیان کرد.

درخشی تصریح کرد: برخی از برنامه‌های سازمان طبق رویدادهای تقویمی پیش‌ می‌رود، برخی هم در قالب کارهای خلاقانه در حوزه زیرساخت‌ فرهنگی، آموزش شهروندی برنامه‌ریزی شده و دسته سوم هم به صورت مشترک در همکاری با ادارات و سازمان‌ها مختلف برنامه‌ریزی می‌شود.

وی، از آغاز «زنگ شهروندی» با انیمیشن شیرین و شمامه خبر داد و گفت: موشن‌گرافی‌های نیر در بحث «پسماند»، «زباله‌گردانی»، «تاب‌آوری اجتماعی» و «کرمانشاه را دوست داریم» تهیه شده است.

* نام‌آوران گمنام کرمانشاه در قالب طرح «شهیر» معرفی می‌شوند

درخشی به اجرای طرح «شهیر» اشاره‌ای داشت و در تشریح آن، گفت: در سطح شهر نام‌آورانی داریم که کار فرهنگی خاصی را در راستای احترام به شهروندان انجام می‌دهند که به چشم نمی‌آیند، از این افراد نام‌آور گمنام طی مراسم با اهدای تندیس و نشان تجلیل به عمل خواهد آمد.

فضاسازی اربعین و محرم با ساخت ۵ المان، برپایی موکب کودکان حسینی، فضاسازی شهری با موضوع انتخابات، فضاسازی شهری به مناسبت دهه فجر، جشنواره صبحانه سلامت و... از دیگر برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه بوده که درخشی آن‌ها را در جمع خبرنگاران یادآوری کرد.

*نصب «پلاک افتخار» بر سردرب افراد سرشناس محلات

وی نصب «پلاک افتخار» بر سردرب خانه‌های جوانمرد، فاطمی، حسینی، قهرمان و شهید را در قالب دیگر کارهای شاخص فرهنگی این سازمان عنوان کرد و گفت: از اسفندماه کار نصب پلاک‌های افتخار بر سردرب افراد سرشناس محلات آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش برگزاری رویداد بین‌المللی خوراک در اردیبهشت‌ماه سال آینده را خبر داد و افزود: بیش از ۸۰ نوع خوراک مختص کرمانشاه است که به عنوان شهر خلاق غذا میزبان این رویداد بین‌المللی خواهیم بود.

وی به حضور ۶ شهر خارجی از لبنان، ترکیه، چین و عراق در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: شهرهای رشت، بندرعباس، اصفهان، سنندج، شیراز، یزد، همدان، تهران، زنجان و ارومیه نیز در رویدادبین‌المللی خوراک حضور خواهند داشت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663130

مهمترین اخبار ایران و جهان: