نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 07:39

پیش‌بینی زراعت چوب در ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی هشت هزار هکتار از عرصه‌های ملی جهت کاشت درخت، گفت: در سال جاری ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی در راستای زراعت چوب تعیین شده است.

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به شناسایی عرصه‌های ملی و استفاده از آن‌ در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، گفت: از شروع طرح تا کنون بیش از هشت هزار هکتار از عرصه‌های ملی منابع طبیعی شناسایی شده‌ است که بعد از تولید، اصله نهال‌ها در این عرصه‌ها کاشته می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: کاشت درخت در عرصه‌های ملی شناسایی شده در روستا‌ها به عهده دهیاری‌ها است، تا مورد حفاظت، مراقب و آبیاری قرار بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه طبیعتا بعد از طی یک دوره از فصل گرما و تغییر شرایط اقلیمی عرصه‌های منابع طبیعی بیش از پیش نیاز به بارندگی دارند، بیان کرد: بارندگی به موقع کمک بهتری به غنی‌سازی و تقویت جنگل‌ها می‌کند، چرا که هرچه آبیاری بیشتری صورت گیرد مقاومت درختان در برابر خشکیدگی و آفات بیشتر می‌شود.

احمدی اضافه کرد: شرایط آبی یکی از ضروریات درختان جنگل‌ها است، در حال حاضر جنگل‌های استان نیاز مبرم به آب دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه در صورت اعلام آمادگی مردم و همیاران طبیعت در فصل کاشت درخت نهال رایگان جهت کاشت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان‌ها اقدام به تولید گونه‌های مختلفی اعم از درختان زراعت چوب و فضای سبز شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار هکتار و در سال جاری ۳۵۰ هزار هکتار در راستای زراعت چوب در استان پیش‌بینی شده است.

احمدی در پایان یادآور شد: از ابتدای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تا به امروز یک میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی استان تولید شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495630

مهمترین اخبار ایران و جهان: