نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 16:15

خون امام حسین(ع) ضامن ابقای دین شد

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: خون حضرت امام حسین (ع) ضامن ابقای دین و عظمت اسلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر یکشنبه در نشست برنامه ریزی بزرگداشت شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر که با حضور برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، بر مردمی شدن برنامه‌های ملی و مذهبی تأکید کرد.

امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی، گفت: مردم به واسطه عشق و ارادتی که به حضرت سید الشهدا (ع) دارند به خوبی می‌توانند در برنامه‌های اینچنینی حضوری فعال داشته باشند.

وی افزود: اسلام با شعائر زنده و تقویت می‌شود، قرآن کریم هم تاکید بر زنده بودن شعائر دارد لذا باید حضور مردم برای زنده نگه داشتن شعائر پر رنگ باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خصوص عظمت امام حسین (ع)، تصریح کرد: دنیا متحیر است از جمعیت حاضر در اربعین حسینی (ع)، که بدون دخالت دولت‌ها مردم خود جوش حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: عزاداری برای امام حسین (ع) را علمای ما همواره توصیه کرده و بر حفظ آن تاکید داشته‌اند، زیرا سخن صریح پیامبر رحمت (ص) است که فرمودند «من با حسین هیچ فرقی ندارم» زیرا پیامبر (ص) دین را ابلاغ کرد و حضرت سیدالشهداء (ع) ابقا نمود، لذا این عظمت باید حفظ شود و زنده بماند و آن را نگه داریم.

ایشان یادآور شد: در گذر تاریخ واقفان بلند همت کرمانشاه به انحای مختلف نسبت به زائران امام حسین (علیه السلام) عنایت داشته‌اند و ما باید این سنت را به خوبی حفظ کنیم و به آیندگان هم منتقل کنیم، زیرا اربعین فقط مختص به سید الشهدا (ع) است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471630

مهمترین اخبار ایران و جهان: