نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 07:02

هدف‌گذاری لایروبی ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: امسال هدف‌گذاری لایروبی ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان است که در این زمینه از ظرفیت بند ط تبصره ۸ قانون بودجه و بخشی هم از ظرفیت ماده ۱۶ قانون مدیریت بحران بهره می‌گیریم.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره خسارت سیلاب و اقدامات صورت گرفته در استان گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: باتوجه به صدور هشدار و همچنین آمادگی دستگاه‌های امدادی و اجرایی و پاک‌سازی انهار خسارت براثر سیلاب در استان باوجود بارندگی سیل‌آسا نداشتیم.

وی افزود: امسال هدف‌گذاری لایروبی ۸۰۰کیلومتر از رودخانه‌های مازندران است که در این زمینه از ظرفیت بند ط تبصره ۸ قانون بودجه و بخشی هم از ظرفیت ماده ۱۶ قانون مدیریت بحران بهره می‌گیریم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: ۱۳۰ شاخه رودخانه به طول ۷هزار کیلومتر در استان مازندران داریم که به واسطه خشکسالی به ۵ هزار کیلومتر رسید‌.

محمدی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های مازندران از مناطق شهری و روستایی عبور می‌کند، افزود: از این میزان لایروبی ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها درحال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت رودخانه‌ها در استان نیازمند توجه جدی است، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به این موضوع باعث جاری شدن سیلاب شده که باید دستگاه‌های نظارتی به‌معنای واقعی پای کار باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480574

مهمترین اخبار ایران و جهان: