نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 16:08

پذیرایی از 44 هزار زائر اربعین در موکب امام رضا(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با برپایی موکب امام رضا(ع) در شهر کربلا به مدت ده روز میزبان زائران اربعین حسینی بودیم و در این مدت بیش از 44 هزار زائر امام حسین(ع) در این موکب پذیرایی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با بیان اینکه موکب امام رضا(ع) به مدت ده روز از تاریخ ۵ لغایت ۱۴ شهریور ماه در شهر کربلا برپا شد، تصریح کرد: در این موکب خدماتی شامل اطعام، اسکان، پخت و توزیع نان گرم، توزیع یخ، خدمات پزشکی و دارویی به زائران ارائه شد.

وی افزود: در کنار این خدمات مراسم اقامه نماز جماعت، قرائت دعا، سخنرانی، عزاداری، پاسخگویی به مسائل شرعی به همراه برپایی حلقه های معرفت در محل موکب امام رضا(ع) ویژه زائران اجرا شد و ۴۴۶۱ نفر از خدمات پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره بهره مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به توزیع بیش از ۲۲ هزار اطعام در سه وعده غذایی در بین زائران، گفت: در این بازه زمانی پذیرایی از ۴۴ هزار و ۲۶ نفر و اسکان ۸ هزار و ۱۶۵ نفر انجام شد و ۸۲۶ نفر نیز از خدمات دارو و درمانی این موکب بهره‌مند شدند.

 حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده اظهار کرد: با استقرار نانوایی سیار موکب امام رضا (ع) در کربلا، ۵۶ هزار و ۵۳۰ قرص نان صلواتی پخت و بین زائران و سایر موکب ها توزیع شد.

وی افزود: امسال در ابتکاری جدید با اعزام کارخانه یخ و استقرار آن در جوار حرم امام علی(ع)، ۱۵۰۰ قالب یخ بین مواکب خدمت رسان به زائران توزیع شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان گفت: هزینه های این موکب از عوائد بیش از ۱۰۰ موقوفه مرتبط و کمک خیرین تأمین شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491530

مهمترین اخبار ایران و جهان: