نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 16:00

مسکو: ۲۱ حمله اوکراین دفع و ۶۳۰ نظامی کشته شدند

وزارت دفاع روسیه می‌گوید در عرض بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۱ عملیات تهاجمی ارتش اوکراین علیه نیروهای خود را دفع کرده و نظامیان کی‌یف متحمل تلفات حدوداً ۶۳۰ نفری شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) نیز آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه گفت که حداقل ۲۱ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز دفع شدند.

این وزارتخانه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۶۳۰ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که یک انبار مهمات صحرایی متعلق به نیروهای مسلح اوکراین در منطقه شهر نوودونتسکویه در جمهوری خلق دونتسک نیز در حملات هوایی روسیه از بین رفت.

پیش از این، یک نظامی ارتش اوکراین به روزنامه «کی‌یف پست» گفته بود: «هر صد متر از زمینی که به دست می‌آوریم به معنای چهار تا پنج پیاده‌نظام است که صفوف را ترک کرده‌اند. این میانگین تلفات است».

وی درباره آنچه در جریان ضدحملات در حال رخ دادن است، توضیح داد: «تا زمانی که ایستاده‌ایم و حرکت نمی‌کنیم می‌توانیم بگوییم تلفاتی وجود ندارد؛ ممکن است برخی جراحات جزئی باشد. به محض آن که به جلو می‌رویم، تلفات سنگینی وجود دارد». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490130

مهمترین اخبار ایران و جهان: