نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 14:44

برگزاری دوره‌های مهارت افزایی و اشتغال‌زایی در روستاهای میامی

میامی- استاندار سمنان با اشاره به اقدامات و برنامه‌های دولت در راستای توسعه اشتغال روستایی، گفت: دوره‌های مهارت افزایی و اشتغال‌زایی در روستاهای میامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر چهارشنبه در حاشیه کاروان خدمت رسانی دولتمردان به روستاهای شهرستان میامی و به میزبانی مسجد روستای کرنگ ضمن اشاره به مطالبات مردم کالپوش بیان کرد: راه اصلی میامی به سه راهی کالپوش که از مؤلفه‌های ایجاد رونق اقتصادی است، در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه در بین مطالبات و مشکلات موجود در منطقه کُرنگ، تأمین آب شرب پایدار در اولویت قرار دارد، افزود: شرکت آبفا استان در راستای حل مشکلات و کمبودها و تأمین آب شرب پایدار، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در خصوص پرداخت تسهیلات بلاعوض در حوزه استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار آمادگی لازم وجود دارد، تاکید داشت: موارد و مسائل مطرح شده در خصوص اینترنت و تلفن همراه، جهاد کشاورزی، کتابخانه عمومی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهداشت و درمان، ورزش و سایر حوزه‌ها پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

هاشمی گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بحث لایروبی قنوات و انهار داشته و دارند که در منطقه باغچه نیز این مهم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه به تمامی متقاضیان سکونت در روستاها به معنای سکونت واقعی و به دور از خوش نشینی، زمین برای ساخت مسکن در حوزه طرح نهضت ملی مسکن اختصاص خواهد یافت، افزود: امروز در کنار آماده سازی زیرساخت و فراهم‌سازی امکانات، باید در روستاها به دنبال ایجاد ثروت و اشتغال‌زایی باشیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان ویژه تسهیلات اشتغال‌زایی آمادگی کامل وجود دارد، ابراز داشت: برگزاری دوره‌های مهارت افزایی و اشتغال‌زایی توسط فنی و حرفه‌ای در روستای باغچه و بخش کالپوش پیگیری و اجرایی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1218530

مهمترین اخبار ایران و جهان: