نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 07:52

بیش از یک‌ میلیون تن محصولات کشاورزی در بوشهر برداشت می‌شود

استاندار بوشهر گفت: امسال بالغ بر یک میلیون و 700 تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر برداشت می‌شود که این امر تحول در معیشت کشاورزان است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه آبزی‌پروری به ویژه پرورش ماهی و میگو، ضمن افزایش سایت‌ها، با تدوین شیوه‌های نوین، میزان برداشت در سطح چند برابر شده است. با تدابیر اندیشیده شده، امسال بالغ بر ۴۴ هزار تن میگو در مزارع پرورش میگو استان برداشت می‌شود که برای صادرات این محصول، برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی افزود: امسال با کاهش کشت خربزه و هندوانه و جایگزینی گندم، بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در اراضی کشاورزی استان بوشهر برداشت شد که رشد چهار برابری نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. امسال بالغ بر یک میلیون  و 700 تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر برداشت می‌شود که این امر تحول در معیشت کشاورزان است.

این مقام مسؤول ادامه داد: بازاریابی و فروش محصولات باغی بویژه خرما از اولویت‌های استان بوشهر است. با وجود اقلیم خاص و چالش کم آبی در این استان، دولت نگاه ویژه حمایتی به اشکال مختلف از جمله ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشت گلخانه در استان بوشهر دارد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1232430

مهمترین اخبار ایران و جهان: