نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 18:50

معرفی مدیرکل جدید ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان

طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی، علی رحمتی به عنوان سرپرست اداره کل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با حضور نصرالله ، معاون توسعه و مدیریت سازمان ثبت احوال کشور و همچنین شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان ثبت احوال کشور در این جلسه گفت: عملکرد ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان نشان از همکاری و پویایی نیروهای انسانی است و عملکرد دوران مدیریت رضا دهمرده رضایت بخش بوده و امید است با تغییرات صورت گرفته با تلاش بیشتر در جهت اهداف سازمان و ارائه خدمات بهتر به مراجعین قدم بردارند.

 نصراله گفت: هدف از انتخاب نیروهای جوان، پویایی و تلاش بیشتر است تا با اقدامات جهادگونه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و مردمداری خدمات مناسبی به مراجعین صورت دهند.

وی افزود: ما به دنبال شیرینی کام مردم هستیم و باید به گونه ای عمل نماییم تا رضایت حداکثری ارباب رجوع ها را کسب نماییم و در راستای اهداف سازمان به سمت هوشمند سازی قدم برداریم. 

نصراله گفت: ایجاد ساز و کار ارزیابی عملکرد کارکنان و تحول در تمامی زمینه ها از انتظارات سازمان ثبت احوال کشور از مدیر کل جدید است تا نیروی انسانی پویا و آموزش دیده و کارآمد پرورش دهیم.

وی افزود: نگاه مدیریتی مناسب در استان و واگذاری صحیح ماموریت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و اهداف و ماموریت ها به روش مناسب منتقل شود. 

موضوع فاقدین با جدیت و حساسیت در حال پیگیری است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ثبت احوال گفت: در استان سیستان و بلوچستان حساسیت های خاصی وجود دارد و دستگاههای اجرایی الخصوص ثبت احوال در جبهه های مختلفی از سیاسی و امنیتی در حال خدمت رسانی هستند و در این راه شهید دادند و این امر نشان از حساسیت ثبت احوال استان دارد.

رضا شریفی گفت: حوزه سیاسی و اجتماعی استانداری از نزدیک با همکاران ثبت احوال استان در حوزه های مختلف در خصوص فاقدین در شوراهای تامین و مباحث جمعیتی در ارتباط هستیم و دغدغه ها و تلاش های مدیران و کارکنان ثبت احوال را از نزدیک لمس می کنیم.

این مسئول ادامه داد: اسناد ثبت احوال سند رسمی و هویت ملی م هست و باید با حساسیت و جدیت در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا افراد غیر به این اسناد دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به موضوع فاقدین شناسنامه در استان گفت: موضوع فاقدین با جدیت و حساسیت در حال پیگیری است و جلسات مختلفی در سطح کشوری و استانی برگزار شده اما باید ریشه موضوع فاقدین به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان جهت اصالت این افراد و شناسایی و ایرانی بودن این افراد استفاده شود.

شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با تقدیر از عملکرد مدیرکل سابق ثبت احوال گفت: ثبت احوال یکی از دستگاههای فعال در استان است و کارکنان ثبت احوال در صف خدمات رسانی و پاسخگویی به مراجعین هستند و خدمات خوبی به مراجعین ارائه کردند و امید است با مدیریت جدید نیز با همت و تلاش و کار‌ جهادی بتواند خدمات بهتری به مراجعین ارائه نماید.

در پایان این جلسه از زحمات رضا راحت دهمرده تقدیر و علی رحمتی به عنوان سرپرست اداره کل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1225674

مهمترین اخبار ایران و جهان: