نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:15

فارس توانایی ارزآوری از طریق رادیو دارو را دارد

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: استان فارس می‌تواند با استفاده از انرژی هسته‌ای و تولید رادیو دارو ها میلیون‌ها دلار ارز آوری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: یاد و خاطره شهدای اسلام را باید به درستی گرامی داشت که از جمله این شهدا می‌توان به شهید نواب صفوی اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروز موشک‌های مختلف نقطه زن قدرتمند داریم. امروز دانش ایرانی به جایی رسیده که در خیلی از عرصه‌های دانش جز رده‌های اول دنیا هستیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: اینها همه به واسطه غیرتی که امثال شهید نواب صفوی داشته است به دست آمده که خدا به مغز و هوش ایرانی‌ها کم نداده است اما تنبلی‌ها و دنیاخواهی در آن زمان نمی‌گذاشت ایرانی‌ها رشد کنند.

وی افزود: امروز این حرکت با خوبی و قدرت و با عظمت پیش می‌رود و به زودی نتیجه‌های بهتر و والاتر را شاهد خواهیم بود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: در عرصه انرژی اتمی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به دانشگاه شیراز آمد گفت که مسیر فناوری هسته‌ای را به سمتی می بریم که بهره مندی اقتصادی زیادی شامل کشور می‌شود.

او به اساتید دانشگاه شیراز نیز خاطرنشان کرد: برخی از استادان این استان هم مباحث مفصلی در خصوص دستاوردها ارائه می‌کردند که باید عمومی‌تر برای مردم و جوانان توضیح داده شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: فارس فقط در بحث رادیودارو میلیون‌ها دلار می‌توانیم برای کشور ارز آوری داشته باشد اینها کارهایی است که جوانان ایرانی انجام می‌دهند به واسطه کار نواب صفوی‌ها است که خودباوری را در ما زنده کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974630

مهمترین اخبار ایران و جهان: