نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 13:16

فرصت‌ها و تهدیدهای مدارس احصا شود

پارس آباد - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مدیران فرصت‌ها و تهدیدهای مدارس را احصا کرده و در راستای ارتقای سطح کیفی مدارس از این فرصت‌ها استفاده مطلوب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری صبح پنجشنبه در نشست با مدیران مدارس شهرستان پارس آباد اظهار کرد: همکاری با عوامل مدرسه باید براساس عشق و علاقه باشد چرا که معتقدیم استبداد در آموزش و پرورش جواب نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه برای ارتقای وضعیت آموزش و جنبه تربیتی مدارس باید فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری شود، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به جایگاه واقعی آموزش و پرورش در سطح جامعه نیازمند پرورش مدیران خوب و توانمند هستیم چرا که قاطعیت همراه با علم لازمه یک مدیریت قوی و اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه مدیران در مدارس باید تقسیم کار کرده و به همکاران خود تفویض اختیار کنند، تصریح کرد: ضروری است تا مدیران فرصت‌ها و تهدیدهای مدارس خود را احصا کرده و در راستای کیفیت بخشی به آموزش تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل کنند.

صفری پرهیز از کلمات منفی و استفاده از جملات مثبت را یادآور شد و بیان کرد: مدیران باید امیدبخشی در مدارس را سرلوحه کارهای خود قرار دهند زیرا که فرآیند معنوی و ایجاد صمیمیت در مدارس به دست مدیران است.

وی لازمه یک مدیریت جهادی را برنامه ریزی و مدیریت بحران‌ها دانست و گفت: مهمترین ارکان تحول در آموزش و پرورش، مدیران مدارس هستند و نباید آموزش و پرورش خطی و در تحت لوای یک جریان سیاسی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش بی تفاوتی، بی تدبیری و عدم نظارت در آموزش و پرورش را آفت علم دانست و افزود: اولین هدف رتبه بندی معلمان ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس است و انتخاب مدیر در مدارس در نیل به این مقصود اثرگذار است.

صفری رتبه استان اردبیل در استعدادیابی در بین استان‌ها را پنجم و در کنکور رتبه ۲۶ کشور اعلام کرد و گفت: دقت در بحث کنکور و برگزاری جلسات توجیهی با اولیا توسط مدیران باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی با تاکید بر توزیع کتاب راه موفقیت برای تمامی دانش آموزان پایه دوازدهم اظهار کرد: راه اندازی ستاد کنکور در مناطق و مدارس استان اردبیل از برنامه‌های اولویت دار آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه مدیران باید در برابر نمرات مستمر دانش آموزان احساس مسئولیت کنند و تمام ساحت‌های ششگانه در تربیت آنها لحاظ شود، خاطرنشان کرد: ما به دنبال احیای حق و حقوق دانش آموزان در مدارس هستیم و تراز نیروی انسانی از وظایف مدیران مدارس است.

صفری گفت: مدیران مدارس مراقب تربیت دانش آموزان باشند و حیثیت، جایگاه و آبروی آموزش و پرورش و دانش آموزان حفاظت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942030

مهمترین اخبار ایران و جهان: