نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 00:02

دعای زورکی برای سلامتی شاه + سند ساواک

شجاعت اصناف، بازاریان، مغازه‌داران و افراد سرشناس بروجن، عصبانیت ساواک را برانگیخته بود.در این گزارش سندی را از ساواک چهارمحال و بختیاری پیرامون مراسم دعا و نیایش اجباری برای سلامتی شاهِ پهلوی می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر برخی از اسناد مهم ساواک در چهارمحال و بختیاری از طریق این رسانه منتشر خواهد شد.

این مطالب و اسناد از کتاب «انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک» گردآوری شده است.

در این گزارش سندی را از ساواک چهارمحال و بختیاری پیرامون مراسم دعا و نیایش اجباری برای سلامتی شاهِ پهلوی می‌خوانید.

این گزارش در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۳۶ ارسال شده است:

«به: ۱۹/هــ

از: ۱۹/ هــ‌ ب

موضوع: پانزده بهمن

ساعت ۱:۰۰ به مناسبت رفع خطر از وجود مبارک اعلیحضرت همایون شاهنشاه آریامهر مراسم دعا و نیایش در حسینیه کاروان از طرف شهردار و اعضاء انجمن شهر برگزار گردید.

در مراسم مزبور آقای فرماندار و روسای ادارات و عده‌ای از کارمندان دولت شرکت نمودند لکن هیچ‌یک از اصناف و بازاریان و مغازه‌داران و افراد سرشناس بروجن در مراسم مزبور شرکت ننموده بودند.

نظریه شنبه: اصلح است به بازاریان توجه داده شود که در این‌گونه مراسم‌ها شرکت نمایند.

نظریه دوشنبه: ضمن تأیید گزارش شنبه به استحضار می‌رساند که عدم شرکت مغازه‌داران و اصناف بروجن در این قبیل مراسم و جشن‌های ملی و میهنی چشمگیر بوده و انعکاس خوبی نخواهد داشت و متأسفانه اتاق اصناف بروجن که باید در این قبیل مواقع فعال بوده و کتباً از اعضای صنوف مختلف برای شرکت در مراسم دعوت به عمل آورد متأسفانه کوچکترین اقدامی به عمل نیاورده لذا اصلح است به رئیس اتاق اصناف توجه و تذکر داده شود که در این‌گونه مراسم و جشن‌های ملی و میهنی احساس مسئولیت نموده و به نحو مقتضی عمل نماید. پاشا

نظریه ۱۹ هــ‌ ب: نظریه دوشنبه مورد تأیید است.

نظریه چهارشنبه:

۱ـ نظریه ۱۹ هــ‌ ب مورد تأیید است.

۲ـ به هــ ب توجه داده شده که طبق نظریه دوشنبه اقدام و نتیجه را گزارش نماید بدیهی است پس از وصول چگونگی به عرض می‌رسد.»

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019174

مهمترین اخبار ایران و جهان: