نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 17:44

نظام جمهوری اسلامی‌ ما نیاز به انسان‌های مؤمن، شجاع و صبور دارد

خطیب جمعه قرچک گفت: امروز نظام اسلامی‌ ما نیاز به انسان‌های مؤمن، شجاع و صبور دارد، ایمان راسخ در همه جبهه ها کارساز است همانطور که قدرت حاج قاسم در ایمان بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امروز نظام اسلامی‌ ما نیاز به انسان‌های مؤمن، شجاع و صبور دارد، ایمان راسخ در همه جبهه ها کارساز است همانطور که قدرت حاج قاسم در ایمان بود.

وی وجود شهیدان در جبهه علمی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، علمی، دینی و فکری را لازم دانست و گفت: در جبهه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظام وجود سردارانی مانند سلیمانی، کاظمی، ایرلو و ستاری، در جبهه های علمی شهیدانی مانند فخری زاده، احمدی روشن، مجید شهریاری، در جبهه های دینی و فکری شهدایی مانند شهید مطهری، بهشتی و هم فقهای قهرمان و مؤثر مثل آیت الله مصابح و آیت الله شیخ محمد یزدی نیاز است که عماران زمان، بصیر و صادق و انقلابی بودند. 

امام جمعه قرچک با اشاره به تعبیر رهبر فرزانه در ادامه افزود: یک ملت باید حوادث را قبل از وقوع آن احساس کند و عکس العمل به موقعی نشان دهد، پاسخ مؤمنانه و قهرمانانه و به موقع به دشمن دادند که هم بصیرت در این حادثه موج می‌زند، هم موقعیت شناسی هم دشمن شناسی و هم فداکاری، برای ما امروز درس بزرگی است که شم یک ملت باید حوادث را قبل از وقوع آن احساس کند و متوجه شوند چه اتفاقی دارد می‌افتد و عکس العمل نشان دهد.

حجت الاسلام اسماعیلی بهترین نوع قدردانی را مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان دانست و تصریح کرد: همه ما باید قدردان مجاهدت‌های گذشته و ادامه دهنده راه و رسالت آن‌ها باشیم و همچنین بهترین نوع قدردانی، مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان است و نباید فریب حرف‌های دشمنان را خورد زیرا امروزه دشمن با دروغ و بدعهدی عده ای از مسؤولین ما را اغفال کرده و ما چوب مسؤولین ضعیف و ساده لوح و ترسو را می‌خوریم.

وی گفت: مسؤولان کلان کشور، دولتمردان، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی باید به کیفیت مدیریت و مسؤولان توجه کنند، یک مدیر صاحب اختیار می‌تواند امور دنیا و آخرت مردم را رسیدگی کند و در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، شالوده فکرش اسلام ناب محمدی(ص) باشد.

خطیب جمعه قرچک با اشاره به ویژگی های مدیر از دیدگاه اسلام  یادآور شد: یک مدیر از دیدگاه اسلام باید تقوا و تعهد، دانش و آگاهی داشته باشد، کسی که بدون دانش و آگاهی کاری را انجام بدهد فسادش بیشتر از صلاحش می باشد، شرایط امروز ما تمرین و یاد گیری نیست، شرایط ما تأمین و تجربه گری است چون سالها عقب افتادیم، باید جبران کنیم.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: امیدواریم مسؤولان مثل مدیران و مسؤولان نیروهای مسلح عمل کنند مثل سپاه پاسداران غیور و ارتش قهرمان باشند که هر چند گاهی با رزمایش های پرقدرت و به روز، تن استکبار و صهیونیستها را به لرزه در می آورند، رزمایش اخیر ذوالفقار ارتش در خلیج فارس تا مرز اقیانوس هند، با رمز یا زهرا(س) هشدار جدی به یاوه گویی های مقامات رژیم غاصب صهیونیستی داه شد، در این رزمایش، یگان های پیاده، زرهی، مکانیزه نیروی زمینی، سامانه های پدافند نیروی هوایی، کشتی های سطحی و زیر سطحی، بمب افکن های راهبردی نیروی هوایی ارتش، حضور عملیاتی و فعال داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان مثل مدیران و مسؤولان نیروهای مسلح و سپاه پاسداران غیور و ارتش قهرمان باشند، امروزه خبرهای خوبی می‌رسد که حاکی از درون پاشی و اختلاف شدید بین گروها و احزاب صهیونیست‌ها و آل سعود دارد، انشاء الله نابودی آنها را به زودی شاهد خواهیم بود.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 958874

مهمترین اخبار ایران و جهان: