نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 08:58

۹۰ درصد هزینه‌های‌ درمان بیماری ناباروری تحت پوشش بیمه است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیماران نابارور همگی می‌توانند برای درمان این بیماری تحت پوشش بیمه قرار گیرند چون که ۹۰ درصد هزینه‌های درمان را دولت تامین و پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا ابراهیمی در جلسه ستاد جوانی جمعیت استان اظهارداشت: در حال حاضر مراکز سطح ۲ ناباروری در شهرستان‌های خوی و میاندوآب ایجاد شده تا چهار مرکز سطح ۲ ناباروری در آذربایجان غربی داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به درمان بیماری ناباروری، اظهار کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان این بیماری تحت پوشش بیمه بوده و بیماران با این شرایط می‌توانند مسیر درمانی خود را با دغدغه کمتری طی کنند.

ابراهیمی با اشاره به قوانین جوانی جمعیت، ادامه داد: زوج ناباروری که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، با مراجعه به بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفته و تا ۹۰ درصد هزینه درمانی آنها را دولت تقبل می کند.

وی با تاکید بر توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی به این موضوع، گفت: مراکز درمانی و بهیاران در زمینه اطلاع رسانی این موضوع نقش بسزایی داشته و می‌توانند با راهنمایی کامل این افراد، آنها را در مسیر صحیح درمانی سوق دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه موضوع کاهش جمعیت تبدیل به تهدید روز شده، یادآور شد: تمام تلاش دولت سیزدهم در راستای ترمیم چاله جمعیتی بوده و از این رو دستگاه‌های اجرایی موظفند تا تکالیف خود درخصوص قوانین جوانی جمعیت را اجرا کنند.

ابراهیمی با تاکید بر اجرای ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت، اضافه کرد: در راستای اجرای این ماده قانونی و ایجاد مهدکودک برای فرزندان کوچک کارمندان، شرایط سنجیده شده و در صورت نیاز، مهدهای کودک جدید در ادارات راه اندازی شود.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان حوزه سلامت گفت: در صورت لزوم، مهدهای کودک برای شیفت‌های شب در مراکز بهداشت و سلامت نیز باید ایجاد شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284030

مهمترین اخبار ایران و جهان: