نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 16:07

دانشگاه آزاد از ظرفیت مرز مهران در جذب دانشجویان استفاده کند

ایلام-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: دانشگاه آزاد از ظرفیت مرز مهران در جذب دانشجویان استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری روز چهارشنبه در نشست هماهنگی تهاتر زمین بین دانشگاه آزاد و راه شهرسازی برای ساخت نهضت ملی مسکن دره شهر اظهار کرد: اقدامات انجام گرفته توسط دانشگاه آزاد در استان ایلام خوب است اما نباید به این مقدار اکتفا کرد.

وی در ادامه افزود: تمام شرایط برای استفاده دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت مرز مهران و جذب دانشجویان عراقی آماده است.

وی، یکی از ظرفیت های مرز مهران را توانایی جذب دانشجویان عراقی عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد باید با نگاه به آینده ظرفیت های بالقوه شهرستان مهران برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت داشته باشد.

معاون استاندار ایلام اعلام کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن به دنبال طراحی و اجرای یک شهرک مسکونی در شهرستان دره شهر هستیم که علاوه بر برخورداری از بافت مناسب، معماری و زیباسازی استاندارد نیز در آن رعایت شود.

وی، یکی از مشکلات ساخت شهرک مسکونی را کمبود زمین مسکونیِ تحت تصدی دولت عنوان و تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم باید از زمین های دانشگاه آزاد در دره شهر استفاده کنیم و به جای این املاک، در شهرستان مهران به دانشگاه زمین واگذار کنیم.

هژبری، ظرفیت قانونی طرح نهضت ملی مسکن را یک فرصت بسیار عالی برای ساخت مسکن کارکنان و یا خوابگاه های دانشجویی در این قالب دانست و تاکید کرد: دانشگاه آزاد با احداث خوابگاه های دانشجویی می تواند علاوه بر دریافت تسهیلات، در فصول تعطیلِ تحصیلی، زمینه اسکان زائران اربعین را فراهم آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285074

مهمترین اخبار ایران و جهان: