نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 18:06

گیلان قطب ورزش‌های دریایی و ساحلی می‌شود؟

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه استان گیلان به واسطه دارا بودن سواحل بکر و منحصر به فرد می‌تواند به قطب ورزش‌های دریایی و ساحلی تبدیل شود، گفت: از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه ورزش‌های دریایی و ساحلی استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد جلائی عصر امروز در نشست با رئیس فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کس ایران را دوست دارد باید برای ارتقای ایمان و امید مردم تلاش کند، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم به تناسب جایگاه و موقعیتی که داریم در مسیر افزایش روحیه ایمان و امید در جامعه گام برداریم.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر لزوم آموزش برخی از ورزش‌ها به فرزندان همچون شنا، اسب‌سواری و تیراندازی بسیار سفارش شده است، افزود: حتی در برخی از احادیث غریق را در زمره شهدا قرار داده‌اند و این امر نشان از اهمیت توجه به چنین ورزش‌هایی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان رویکرد دین مبین اسلام به ورزش‌های تفریحی و نشاط افزا را، رویکردی ویژه دانست و بیان کرد: یکی از نعمت‌هایی که قرآن مثال می‌زند نعمت دریا و حمل و نقل توسط کشتی است که هنوز هم کشتی به عنوان سهل‌ترین و ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل محسوب می‌شود.

جلائی با تأکید براینکه هنوز آن شناخت کافی نسبت به ورزش‌های دریایی و ساحلی در جامعه وجود ندارد، گفت: در این راستا نیازمند فعالیت‌های مناسب تبلیغی و رسانه‌ای هستیم تا عموم مردم با چنین ورزش‌های مفرحی آشنا شوند.

وی فعالیت در زمینه آشنایی مردم با ورزش‌های دریایی و ساحلی را بسیار حائز اهمیت و ارزشمند دانست و تصریح کرد: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به واسطه مسؤولیتی که در حوزه طرح‌های سالم‌سازی دریا و سواحل دارد از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه ورزش‌ها و تفریحات ساحلی استقبال می‌‌کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره رتبه نخست استان گیلان در زمینه آزادسازی حریم دریا بیان کرد: استان گیلان با دارا بودن بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر ساحل که بسیاری از این سواحل بکر و در نوع خودش منحصر به فرد است، می‌تواند به قطب ورزش‌های دریایی و ساحلی در کشور تبدیل شود.

رئیس فدراسیون ورزشهای دریایی و ساحلی نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌ریزی جهت برگزاری رویداد ملی بازی‌های خزر با مشارکت سه استان شمالی کشور، اظهار کرد: این رویداد در پنج نقطه ساحلی شمال کشور طی روزهای پنج شنبه و جمعه در پنج هفته متوالی برگزار خواهد شد.

رضا شجیع با بیان اینکه این رویداد با حمایت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار می‌شود، افزود: در نظر داریم در سال‌های آینده این رویدار را با حضور سایر کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار کنیم.

وی تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه اقتصاد دریایی و ارتقای نشاط اجتماعی را از جمله اهداف این فدراسیون برشمرد و گفت: در همین راستا برگزاری رویدادهای مختلف ساحلی و دریایی و طرح ایجاد دهکده ورزش‌های دریایی و ساحلی را در دستور کار داریم.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1325830

مهمترین اخبار ایران و جهان: