نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 11:33

تأکید رئیس‌جمهور قرقیزستان بر تقویت همکاری با فلسطین

رئیس جمهور قرقیزستان با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که از پکن به قرقیزستان سفر کرده دیدار و بر تقویت همکاری بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که از پکن به قرقیزستان سفر کرده دیدار کرد.

موضوعات مهم همکاری دوجانبه دو کشور و چشم انداز توسعه تعاملات مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جباراف تاکید کرد که این کشور علاقه‌مند به توسعه روابط دوستانه با کشور برادر فلسطین و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف سودمند است. مردم دو کشور با پیوندهای دوستی، ارزش‌های مشترک دینی، تاریخی و معنوی متحد شده‌اند.

وی به توسعه روابط دوجانبه و حفظ گفت‌وگوهای سیاسی در سطح بالا بین دو کشور و ایجاد همکاری در همه زمینه‌های مورد علاقه تاکید کرد.

رئیس جمهور  قرقیزستان همچنین خاطرنشان کرد: این کشور برای تقویت تعامل با جهان عرب تلاش می‌کند و همواره از فلسطین در عرصه بین المللی حمایت کرده است. به عنوان بخشی از این امر طرف قرقیزستان اهمیت ویژه‌ای برای توسعه همکاری با این کشور در سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی قائل است.

همچنین جباراف از سفر رسمی «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه فلسطین به این کشور که در ماه آگوست برنامه ریزی شده بود، قدردانی کرد.

وی ابراز اطمینان کرد که دو کشور می‌توانند توافقات مهمی را منعقد کنند و در مورد چشم‌اندازهای بیشتر همکاری گفت‌و‌گو کنند.

عباس نیز به نوبه خود از صمیمیت و استقبال گرم ابراز قدردانی و خاطرنشان کرد که قرقیزستان کشوری برادر و دوست برای فلسطین است.

وی همچنین تمایل خود را برای افزایش سرعت مشارکت با توجه به پتانسیل عظیم در روابط دوجانبه بین دو کشور ابراز کرد.

عباس همچنین به آمادگی این کشور برای افتتاح سفارت در قرقیزستان و دستور آژانس همکاری بین المللی فلسطین برای برقراری ارتباط با این کشور اشاره کرد.

رئیس جمهور فلسطین نیز به نوبه خود آمادگی خود را برای تداوم و به سطح جدیدی رساندن طیف وسیعی از همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه به نفع ملت‌های دوست دو کشور اعلام کرد.

سران دو کشور توافق کردند که گفت‌وگوها را برای بحث در مورد همه جوانب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بین کشورها ادامه دهند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290130

مهمترین اخبار ایران و جهان: