نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 14:22

دانشگاه علوم پایه زنجان آزمایشگاه منطقه‌ای دایر می‌کند

مسؤول طرح و برنامه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان از برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پایه برای استفاده از ظرفیت آئین‌نامه جهش تولید خبر داد و گفت: دانشگاه در نظر دارد که یک آزمایشگاه منطقه‌ای در این دانشگاه احداث کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی حیدری، مسئول طرح و برنامه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان پیش از ظهر امروز در جلسه شرایط پذیرش طرح‌های منطبق با مفاد آئین‌نامه اجرایی بند «ب» و «ت» ماده 11 قانون جهش تولید دانش‌بنیان که با حضور محسن افشارچی استاندار زنجان در اداره ادامور مالیاتی استان برگزار شد، از برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پایه برای استفاده از ظرفیت آئین‌نامه جهش تولید خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه در نظر دارد که یک آزمایشگاه منطقه‌ای در این دانشگاه احداث کند.
مسؤول طرح و برنامه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان تعریف مزیت جدید برای استان را با احداث آزمایشگاه منطقه‌ای در دانشگاه علوم پایه بعد از 25 سال از تأسیس که در زمان خود مزیت نسبی فوق‌العاده محسوب می‌شد، را موثر دانست و افزود: به نظر تربیت دانشجو در این آزمایشگاه به‌اندازه دانشگاه باشد بنابراین احداث آزمایشگاه منطقه‌ای یک اقدام راهبردی خواهد بود.
وی از خرید تجهیزات موردنیاز برای احداث آزمایشگاه منطقه‌ای خبر داد و گفت: این اقدامات با حمایت استان عملیاتی شده است منتهی در قانون جهش تولید اجازه خرید تجهیزات به شرکت‌های بورسی، فرابورسی و سرمایه‌گذاران بالای 100 میلیارد ریال داده شده است، و ما با تأمین زیرساخت‌ها و معرفی عضو هیأت علمی، پیشنهاد ایجاد واحد تحقیق و توسعه به نام واحد تولیدی و صنعتی در قالب تفاهم‌نامه را ارائه خواهیم کرد.
حیدری تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تحقیق و آنالیز واحد تولیدی و صنعتی مدنظر در مدت‌زمان معلوم با زیرساخت‌های فراهم شده در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت> علمی به‌صورت تضمینی انجام می‌شود و در واقع یک تفاهم‌نامه برد- برد به شمار می‌رود.
همچنین فیروز شکوری، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان اشتغال و تورم را از مشکلات دانست و گفت: سعی و تلاش این اداره کل بهره‌مندی از قانون به نفع فعالان اقتصادی است و هیچ مشکلی دراین‌رابطه وجود ندارد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای صنعتگران در مورد قوانین مالیاتی تاکید کرد و افزود: این جلسه در راستای تبیین قانون جهش تولید دانش‌بنیان تشکیل شده است که باید از این فرصت و ظرفیت قانونی استفاده بهینه شود.
در ادامه جلسه باقری، معاون حسابرسی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه در قانون جهش تولید دانش‌بنیان مشوق‌هایی مالیاتی پیش‌بینی شده است، افزود: قوانین مالیاتی با اهدافی تدوین می‌شود که عمده اهداف آن درآمدی و حمایتی و هدایتی است.
معاون حسابرسی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان ابعاد مختلف قانون جهش تولید را تشریح کرد و افزود: اعمال اعتبارهای مالیاتی تحقیق و توسعه شرایطی دارد که باید توسط مودیان لحاظ شود.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594774

مهمترین اخبار ایران و جهان: