نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 16:17

وزیر ارشاد: افزایش ۳۰ درصدی خرید از ناشران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر ظرفیت‌های اقتصادی فعالیت‌های فرهنگی گفت: تلقی این است که حوزه کارآفرینی و درآمدهای فرهنگی باید جایگاه مهمی در درآمد ملی ایفا کند.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایبنا، درباره ظرفیت حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد در پایان برنامه هفتم توسعه بیان کرد: یکی از رویکردهای جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقوله «اقتصاد فرهنگ» است؛ چراکه تقویت آن برای کارآفرینی در حوزه فرهنگ، یک ضرورت محسوب می‌شود که در وزارت فرهنگ در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با ورود جدی‌تر محصولات فرهنگی به بازار، تلقی این است که حوزه کارآفرینی و درآمدهای فرهنگی باید جایگاه مهمی در درآمد ملی ایفا کند. همین رویکرد در مبادلات بین‌المللی حوزه فرهنگ نیز وجود دارد؛ به‌عنوان مثال در حوزه نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی که در دیگر کشورهای اکران می‌شود؛ به‌عبارت دیگر تکمیل چرخه «از ایده تا دیده» و تکمیل زنجیره محصولات فرهنگی با هدف در اختیار گرفتن بازار را پیگیری می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ظرفیت درخور توجه صنعت نشر کشور در بحث اقتصاد فرهنگ و تاثیرگذاری درآمد ملی گفت: نشر کتاب ازجمله جدی‌ترین حوزه‌ها در بحث اقتصاد فرهنگ است. تلاش داریم با توجه به پیش‌بینی‌های حمایتی در لایحه برنامه هفتم توسعه، همچنین در حوزه کاغذ، این حوزه را تقویت کنیم.

اسماعیلی درباره برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب از ناشران در سال جاری با بیان اینکه حمایت از نشر جدی است، بیان کرد: مقداری در تخصیص‌های ماهانه خرید کتاب از ناشران کمبود وجود داشت که شاید به تعویق افتاده اما برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت جدی است؛ بنابراین حداقل نسبت به سال گذشته حمایت از ناشران را ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهیم داد.

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553174

مهمترین اخبار ایران و جهان: