نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 10:01

شهید گنجی، اولین شهید مبارزه با جریان تکفیری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: شهید صادق گنجی را می‌توان اولین شهیدی دانست که با جریان تکفیری مبارزه می‌کند و به شهادت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت شهبد صادق گنجی در فرماندار شهرستان دشتستان با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: شهید گنجی یکی از نمونه‌های وحدت حوزه و دانشگاه و از شخصیت‌هایی است که به لحاظ کاری نماد وحدت حوزه و دانشگاه است و می‌تواند یک افق از نگاه حضرت امام خمینی(ره) در جامعه باشد.

وی افزود: شهید صادق گنجی نه تنها  در سطح  استان و ایران، بلکه قابلیت فراملی را دارد. جریانی که در مواجهه با شهید صادق گنجی قرار می‌گیرد یک جریان تحجر است.

افروغ ابراز کرد: شهید صادق گنجی را می‌توان اولین شهید در نظر داشت که در مقابل جریان تکفیری مبارزه می‌کند و به شهادت می‌رسد و نیاز است اصحاب‌رسانه  این شهید گرانقدر را با این موضوع  مطرح کنند.

وی گفت: زمانی که کشور دارای مسائل مختلف از قبیل جنگ و مشکلات اقتصادی بود، شهید صادق گنجی به افق بلند صدور انقلاب اسلامی پرداختند و به نقطه‌ای از جهان اسلام که تحت تهاجم جریان تکفیر قرار گرفته است می‌رود و آنجا مبارزه نرم خودش را شروع می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: چون این مبارزه نرم موفقیت‌آمیز بوده است، جهان استکبار نتوانست ایشان را  تحمل کند و در نهایت وی را ترور کردند و به شهادت رساندند.

وی تاکید کرد: در شهرستان‌های مختلف بزرگانی چون شیخ ابوتراب عاشوری، رئیس‌علی دلواری، شهید نادر مهدوی،  شهید محمدحسن ابراهیمی، شهیده سمنبر عالی‌پور داریم که هرکدام افرادی هستند که می‌شود آنها را در راس یک قله تولید محتوایی فرهنگی هنری قرار داد.

افزوغ افزود: برنامه بزرگداشت شهید صادق گنجی صرف یک برنامه ساده نخواهد بود، بلکه برای این برنامه به اشکال مختلف ورود کرده و گسترش خواهیم داد، که محتوای فاخر تولید کنیم و باید حتماً  رسانه‌ای برای آن ایجاد کنیم و دست همه رسانه‌ها را به گرمی می‌فشاریم، که بتوانیم این مفاخر و این  ارزش‌های بزرگ را از جغرافیای شهرستان و استانی خودمان بیرون ببریم و در سطح کشور معرفی نماییم.

وی تاکید کرد: امسال در ۲۷ آذرماه ساعت ۱۹ بزرگداشت شهید صادق گنجی در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606030

مهمترین اخبار ایران و جهان: