نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 19:32

تظاهرات علیه جنگ غزه در تل‌آویو

روز شنبه تظاهراتی در تل‌آویو در مخالفت با حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از برگزاری تظاهرات ضد جنگ در تل‌آویو خبر دادند.

در این تظاهرات، معترضان خواستار توقف حملات این رژیم علیه باریکه غزه شدند.

این تظاهرات را جبهه دموکراسی برای صلح و برابری سازماندهی کرده بود که در آن تعدادی از سیاستمداران یهودی و عرب حضور دارند.

«عایدة تومان سلیمان» از اعضای کنست رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی تاکید کرد که زنان و کودکان در بمباران نوار غزه کشته می‌شوند که این جنایت جنگی به شمار می‌آید.

وی در ادامه سخنانش گفت: «باید عملیات بازداشت کسانی که با جنگ مخالف هستند، متوقف شود».

سلیمان اضافه کرد: «جنگ‌ها مشکلی را حل نخواهند کرد بلکه باعث ایجاد بحران پشت بحران می‌شود».

حملات وحشیانه ارتش اسرائیل به غزه در حالی وارد چهل و سومین روز خود شده است که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطینی از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۱۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی از جمله بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ زن و کودک به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۲۹ هزار و ۲۰۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بعدازظهر امروز مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را بمباران کردند که طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله وحشیانه به شهادت رسیده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «شهاب»، این مدرسه وابسته به سازمان ملل (اونروا) است و آوارگان را در خود جای داده بود که بیشتر آن‌ها کودک هستند. همزمان با این مدرسه، مدرسه «تل الزعتر» نیز هدف بمباران قرار گرفت.

آژانس امدادرسانی اونروا نیز در اطلاعیه‌ای گفت که به شکل روزانه مدارس و مراکز آوارگان را به اطلاع اسرائیل می‌رساند تا از حملات مصون بماند.

 پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576830

مهمترین اخبار ایران و جهان: