نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 14:23

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی درباره اوضاع غزه

وزیر خارجه آفریقای جنوبی در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان گفت که دولتش درخواست رسمی و مکتوب خود را برای بررسی و پیگیری جنایات علیه مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم کرده است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و نالدی پاندور وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی چهارشنبه شب ۲۹ آذر ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

برخی موضوعات مورد اهتمام دوجانبه و منطقه‌ای به خصوص تحولات فلسطین و غزه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی از روابط رو به توسعه دو کشور ابراز خرسندی کرد و اعلام مواضع قوی و صریح دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ستود.

امیرعبداللهیان تلاش‌های مشترک دو کشور در عرصه بین‌المللی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات عملی در راستای توقف جنگ و کاهش رنج مردم مظلوم فلسطین را حائز اهمیت خواند.

خانم نالدی پاندور وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، به مواضع صریح دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم فلسطین و پایان بخشیدن به تداوم جنایات رژیم اسرائیل اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مواضع دولت آفریقای جنوبی مورد توافق مردم این کشور بوده و در همین راستا دولت آفریقای جنوبی درخواست رسمی خود را برای بررسی و پیگیری جنایات صورت گرفته علیه مردم فلسطین به صورت مکتوب به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611674

مهمترین اخبار ایران و جهان: