نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 18:12

فعالیت ۲۵ پایگاه صادراتی ایران در جهان

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر برای بازاریابی و ارسال محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان ۲۵ پایگاه و مرکز صادراتی در کشورهای مختلف دنیا مستقر بوده و فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  سیدمجتبی قدم‌گاهی مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت  علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ظهر امروز در گردهمایی شرکت های حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در تبریز اظهار کرد: در حال حاضر برای بازاریابی و  ارسال محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان ۲۵ پایگاه و مرکز صادراتی در کشورهای مختلف دنیا مستقر بوده و فعالیت می‌کنند و به اکوسیستم دانش بنیان معرفی و اطلاع‌رسانی شده است.

وی افزود: تمرکززدایی و توجه به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید ماشین آلات یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست‌ها در کلانشهرها است.

قدم‌گاهی ادامه داد: در این زمینه برگزاری جلسات هم اندیشی با تولیدکنندگان صنعتی و فناورانه در شهرهای زاهدان، شیراز، مشهد و... در دستور کار قرار دارد و دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با فعالیت در چهار زمینه ارتباط فناورانه با کشورهای خارجی را انجام می‌دهد و با برگزاری سفرهای استانی درصدد هستیم ضمن معرفی، ارتباط کاری هر چه بهتر و بیشتری با صاحبان صنایع صورت گیرد.

قدمگاهی با اشاره به اینکه بازوهای اجرایی متنوعی برای رسیدن به اهداف تعیین شده وجود دارد، تسهیل دسترسی و حضور در بازارهای جهانی را از اهداف مهم ارائه خدمات و حمایت‌ها به شرکت‌های دانش بنیان اعلام کرد. 

وی، ایجاد کریدور صادراتی، تاسیس باشگاه سرآمدان صادرات و ایجاد برند برای اعتبار بخشی به اعضای باشگاه سرآمدان و تاسیس پایگاه و مرکز صادراتی در ۲۵ کشور خارجی را از جمله بازوهای اجرایی برای حضور و توسعه بازارهای بین‌المللی ذکر کرد.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه بازار داخل کشور از محصولات دانش‌بنیان‌ها اشباع شده است، خاطرنشان کرد: پاشنه آشیل اقتصاد کشور بر پایه فرآورده‌های غیرنفتی و فناوری دانش بنیان بوده و تمام سعی و تلاش ما این است تا بتوانیم اعتبار ایران اسلامی در جهان افزایش یافته و حضور پررنگی در عرصه بین‌الملل داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597274

مهمترین اخبار ایران و جهان: