نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 18:29

ورزشکاران سفیران فرهنگی هر جامعه‌ای هستند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: ورزشکاران سفیران فرهنگی مناطق و استان‌های خود هستند و ورزش ظرفیتی مهم برای تبیین ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد حسین رجبی فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی قبل از ظهر امروز و در جمع نخبگان ورزشی این استان، اظهار داشت: ورزشکاران سفیران فرهنگی مناطق و استان‌های خود هستند و ورزش ظرفیتی مهم برای تبیین ارزش‌های اسلامی به شمار می رود.

وی ادامه داد : کارکرد فرهنگی در حوزه ورزش یک اصل اساسی است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

سردار رحبی با بیان اینکه ظرفیت‌های ورزشی آذربایجان‌غربی برای هویت‌بخشی و افزایش نشاط و شادابی اجتماعی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اضافه کرد: نشاط و شادابی در سایه ورزش، موضوعی است که باید بیشتر پیگیری شود.

وی اظهار کرد: استعداد‌یابی ورزشی به ویژه از میان جوانان و نوجوانان نقاط مرزی و محروم نیز نباید مورد غفلت واقع شود و جذب جوانان به این امر بسیار مهم است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ورزش یک سرمایه اجتماعی است، بیان کرد: گویش، رفتار و پوشش فرد ورزشکار در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین نباید از تاثیر گذاری ورزش غفلت شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون امنیت پایدار به همت نیروهای نظامی و انتظامی در آذربایجان‌غربی برقرار است و باید از این شرایط در راستای ترویج فرهنگ ورزش و نشاط آفرینی در جامعه استفاده شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجا‌ن‌غربی ادامه داد: لازم است برای پیشبرد بهتر امور، مسئولان هیئت‌های ورزشی استان به دور از سفارش‌ها و لابی‌گری‌ها و از بین افرادی متعهد و با ایمان انتخاب شود و در این زمینه دقت بسیاری شود.

وی با بیان اینکه، ایران قوی باید ورزش قوی نیز داشته باشد، افزود: قرار گرفتن ورزشکاران در تراز ورزشکاران بین المللی و افتخارآفرین در عرصه‌های مختلف مایه فخر و مباهات ملت ایران و امت اسلامی است بنابراین افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی باعث سرشکستگی دشمنان می‌شود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584274

مهمترین اخبار ایران و جهان: