نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 01:48

بهره برداری از 752کیلومتر پروژه راهسازی در استان هرمزگان/۲۶۰ کیلومتر راه روستایی جدید احداث شد

همزمان با سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به هرمزگان ۲۶۰ کیلومتر جاده روستایی در این استان به به ه برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان، یکی از بزرگترین پروژه های بهره برداری توسعه راه های کشور در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.
752 کیلومتر پروژه راهسازی که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای استان انجام شده، به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه‌‌ها شامل 492 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت جاده‌های روستایی و احداث بیش از 260 کیلومتر راه‌ روستایی جدید است.

 

پروژه ای که حسین رییسی نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از آن به عنوان یک تحول بزرگ یاد کرد و احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس آن را گامی ستودنی از دولت برای خدمت رسانی به مردم نامید.
در دی‌ماه سال 1400 همزمان با دور اول سفر‌ استانی آقای رئیسی به استان هرمزگان، ساخت و احداث 350 کیلومتر راه روستایی به تصویب هیئت دولت رسید. یکی از بزرگترین چالش های استان هرمزگان از دیرباز عدم دسترسی بسیاری از روستاهای این استان به راه های آسفالته شهری بود . بطوری که بسیاری از روستاهای منطقه بشاگرد حتی تا دهه های اخیر در محرومیت شدید به سر می بردند. به همین دلیل یکی بزرگترین خواسته های مردم استان از دولت در دور نخست سفرهای استانی ، توسعه جاده های روستایی بود. 
حالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ماه های پایان دی ماه سال ۱۴۰۲ موفق شده است 416 کیلومتر راه روستایی جدید در استان هرمزگان افتتاح کند که بیش از میزان تصویب شده و در مقایسه با میزان اقدامات انجام شده در طول سال‌های گذشته رشد چشمگیری یافته است.
بخش مهم این توسعه راه های روستایی در شهرستان بشاگرد به وقوع پیوسته است. منطقه خشک با زمستان های سرد و تابستان های طاقت فرسا که مردمانش سال ها به دلیل این عدم دسترسی از بسیاری از امکانات و خدمات زندگی نوین شهری محروم بوده اند. در دو سال و نیم اخیر اما در زمینه توسعه راه های این منطقه اقدامات مهم عمرانی در به وقوع پیوسته و تا پایان دی‌ماه 1402 بیش از 80 کیلومتر راه روستایی احداث شده است که این میزان تا پایان سال به 122 کیلومتر خواهد رسید؛ این در حالی است که کل راه‌های روستایی ساخته شده در شهرستان بشاگرد در دولت‌های پیشین تنها 132 کیلومتر بوده است .
در دولت سیزدهم احداث  و آسفالت راه های روستایی رشد ۹۲ درصدی داشته است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657535

مهمترین اخبار ایران و جهان: