نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 13:14

ثبت ۱۶ مورد رضایت‌گیری اهدای عضو در همدان

مسئول واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان از ثبت ۱۶ مورد رضایت‌گیری اهدای عضو در همدان خبر داد و گفت: این میزان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد.

ویدا سمیعی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه امسال ۱۶ مورد اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی در استان ثبت شده است اظهار کرد: این آمار نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه آمارها ناشی از افزایش رضایت‌گیری به اهدای عضو در استان است گفت: امسال کمتر مواردی را شاهد بودیم که خانواده‌ها رضایت به اهدای عضو عزیز از دست رفته خود ندهند.

مسئول واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: فرهنگ اهدای عضو در مردم استان همدان نیز نهادینه شده و آنها آگاهی پیدا کرده‌اند و راغب‌اند اگر عزیزی از آنها مرگ مغزی شده است، اعضای او را به دیگر بیماران نیازمند اهدا کنند تا آنها فرصت زندگی دوباره را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته کمی در خصوص رضایت‌گیری‌ها مشکل داشتیم و برخی خانواده‌ها راضی نبودند اما امسال خود پیشنهاد می‌دهند شانس زندگی را به بیماران نیازمند در انتظار اهدای عضو بدهند.

سمیعی با بیان اینکه ما موضوع اهدای عضو را با خانواده‌ها مطرح می‌کنیم و ممکن است برخی رضایت ندهند که ما هم اصرار نمی‌کنیم عنوان کرد: رضایت‌دهی به اهدای عضو باید از سوی تمام اعضای خانواده باشد.

وی با بیان اینکه نهایت تلاش ما این است اعضای بیمار مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند اهدا شود افزود: اعضای بیمار مرگ مغزی بعد از مدتی زیر خاک از بین می‌رود، اما می‌تواند نجات‌بخش جان یک‌ یا چند نفر باشد که بسیار ارزشمند است.

 پایان پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629479

مهمترین اخبار ایران و جهان: