نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 14:44

تلاش نیروی راهداری ثلاث باباجانی و اورژانس برای نجات جان بیمار در یک روز برفی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، گفت: در پی بارش‌های برف در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی ثلاث باباجانی، تیم فوریت‌های پزشکی شهرستان با همکاری گشت راهداری به موقع به روستای سواربیلگی اعزام شد.

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با ارائه گزارشی از عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی و فرعی استان کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: ارتفاع برف در سه راهی شهدا در این مدتی به ۳۰ سانتی‌متر و در شهر پاوه نیز ۱۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی محور‌های مواصلاتی و روستایی استان باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد، افزود: با توجه به بارش‌های پراکنده برف، بیشتر در محورهای اورامانات، کرمانشاه، صحنه، کنگاور و سنقر بارش گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در محورهای مواصلاتی استان با همکاری ۱۴۲ نیرو راهدای با استفاده از ۹۳ دستگاه ماشین‌آلات، یک‌هزار و ۲۴۵ کیلومتر باند برفروبی شده و ۷۱۰ تُن نیز شن و نمک‌پاشی شده است.

کرمی از بازگشایی ۲۳ محور روستایی طی روز گذشته خبر داد و افزود: عملیات برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان با استفاده از ۳۶ دستگاه ماشین‌آلات و همکاری۵۳ نیروی راهداری انجام شده بطوریکه ۳۲۰ کیلومتر باند برف‌روبی و ۱۳۲ تُن شن و نمک‌پاشی نیز انجام شد.

وی گفت: در یکی از عملیات‌های بازگشایی راه روستایی روز گذشته، با تماس محمودی رییس فوریت‌های پزشکی شهرستان ثلاث باباجانی مبنی بر وجود مریض بدحال در روستای سواربیلگی، حسن سهرابی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ثلاث باباجانی سریعا نسبت به عملیات برف‌روبی محور روستایی اقدام و با رساندن به موقع پرستار تیم فوریت‌های پزشکی به منطقه صعب‌العبور دول‌دره، روستای سواربیلگی، جان این هم‌استانی را نجات دادند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1002635

مهمترین اخبار ایران و جهان: