نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 19:40

فعالیت 72 واحد مرغداری گوشتی در شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از فعالیت ۷۲ واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالحسین اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۲ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار  قطعه در هر دوره وجود دارد که از تعداد ۷۲ واحد فعال ۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه واحد‌های مرغداری شهرستان باید بعد از دوره ۴۵ تا ۵۰ روزه نسبت به انتقال آن‌ها به کشتارگاه اقدام کنند، ادامه داد: حتما باید ۹۰ درصد ظرفیت جوجه‌ریزی هر دوره در سامانه "تایید و تخلیه" کشتارگاه ثبت شود تا مجوز جوجه‌ریزی بعدی برای این واحد‌ها صادر شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اینکه توزیع و فروش نهاده‌های دامی نیز طبق سامانه سماسط به واحد‌های مرغداری انجام می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر مشکلی در توزیع نهاده‌های دامی برای واحد‌های مرغداری در این شهرستان وجود ندارد و این واحدها بعد از ثبت اطلاعات جوجه‌ریزی، از سامانه بازارگاه مستقیماً نهاده خود را خریداری می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان بهار خبر داد و گفت: پنج مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز به مساحت ۹۱۰ مترمربع شامل سوله در اراضی مرغوب زراعی دو راهی زاغه که مالکین آنها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات (تبصره ۲ ماده ۱۰ ) مورد قلع و قمع قرار گرفتند.

اکبری گفت: مساحت کل زمین‌های زراعی ۰/۵ هکتار و به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان بوده که با دستور مقام قضایی و با  همکاری شهرداری و عوامل انتظامی بهار به حالت اولیه بازگردانده شدند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 946335

مهمترین اخبار ایران و جهان: