نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 17:50

فیلم «معرکه الرمان» در بصره عراق ساخته شد

 اهواز- تصویربرداری فیلم مستند روایی «معرکه الرمان»به نویسندگی و کارگردانی «محمد نگراوی» پس از پنج ماه تحقیق و نگارش فیلمنامه با گذراندن مرحله  پیش‌تولید سه ماهه، پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم مستند روایی «معرکه الرمان» بر اساس زندگینامه پرفراز و نشیب شهید «وعدالله المنصوری» و هم‌رزمان شهید مدافعان حرم در سوریه است که از زبان پدر و فرمانده یگان عملیات مقابله با داعش تکفیری «حاج اسعد ابو حیدر» روایت می‌شود.

شهید وعدالله که از عراق به‌عنوان مدافع حرم به سوریه رفته بود، در دزفولِ ایران به دنیا آمده و مدتی در قم ساکن بود و سپس از عراق به میدان مبارزه در سوریه اعزام می‌شود.

«معرکه الرمان» به سفارش موسسه فرهنگی هنری شهید «ابو مهدی المهندس» واقع در بصره با مدیریت «الحاج اسعد ابو حیدر» تولید شده و تصویربرداری آن به مدت ۱۰ روز در سطح شهر بصره و پادگان‌های نظامی انجام گرفت.

سایر عوامل اجرایی این فیلم، دستیار کارگردان: علی رنجی، برنامه‌ریز و منشی صحنه: مریم رنجی، مدیر فیلم‌برداری: عماد سلمانیان، دستیار یک فیلم‌بردار: حسن شریفی، دستیار دوم فیلم‌بردار: عباس شجرات، صدابردار: امین نظروند، دستیار صدا: مرتضی علی نگراوی، عکاس: مریم مهدی زاده، گریمور: فاطیما حزباوی، مدیر صحنه: کاظم بنی تمیم و دستیار صحنه: شریف جامعی هستند.

همچنین اسعد ابو حیدر، حسن ابو وعد، اعتبار سعدی و محمد جواد بنی تمیم در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

نگراوی تاکنون فیلم‌های مستند کوتاه و نمایش‌های عربی را کارگردانی کرده است و جوایز بازیگری از جشنواره‌های ملی را در کارنامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1003179

مهمترین اخبار ایران و جهان: