نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 09:15

کتاب «تاریخ زنان بوشهر» منتشر شد

بوشهر - کتاب تاریخ زنان بوشهر به عنوان نخستین دانشنامه استان بوشهر در حوزه زنان با پژوهشگری و تألیف الهه غریب زاده منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب تاریخ زنان بوشهر بانک اطلاعاتی از بانوان نامدار استان بوشهر شامل هنرمندان و شاعران، مدال آوران ورزشی، ماماها و پزشکان، ایثارگران، پژوهشگران و استادان دانشگاه و دیگر چهره‌های تاریخی از دوره عیلامی تاکنون و تاریخ نبردها، آموزش و فعالیت‌های اجتماعی زنان این استان است.

نویسنده این کتاب، در نگارش آن از همه منابع مکتوب و شفاهی موجود از زمان قاجاریه تا کنون بهره گرفته و به بیش از سه هزار بانو از مشاهیر و افراد اثرگذار در تاریخ استان بوشهر اشاره شده است.

در این کتاب به ۷۰۰ ایثارگر و مادر شهید، نزدیک به ۳۰۰ نفر از استادان دانشگاه، هنرمندان، شاعران و نویسندگان و حدود ۱۰۰ نفر از بانوان مدال‌آور ورزشی یاد شده است.

دکتر کتایون وحدت کتاب تاریخ زنان بوشهر را داوری کرده و بر آن مقدمه نوشته و در چاپ‌های آینده به طور مداوم ویرایش و بانک اطلاعاتی آن تکمیل می‌شود.

تصاویری از زنان آل مذکور طرح روی جلد چاپ نخست این کتاب و تصاویری از مادر پروفسور حمیدی، خیری انبارکی همسر رئیسعلی دلواری، معبد گوردختر هخامنشی، دوخواهرون خارگ و مجسمه کی ری ری شه عیلامی روی چاپ دوم آن نقش بسته است.

این اثر در ۴۵۰ صفحه از سوی انتشارات ستاره جنوب منتشر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1009135

مهمترین اخبار ایران و جهان: