نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 16:29

جشنواره ملی تئاتر مرصاد باید در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد

کرمانشاه- امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه جشنواره ملی تئاتر مرصاد نیازمند حمایت ویژه است، گفت: جشنواره ملی تئاتر مرصاد باید در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مقاومت یکی از ارکان تشکیل دهنده سخنان مقام معظم رهبری است که صرفاً خاص مردم ایران نیست و توصیه‌ای برای سایر ملت‌ها است.

وی افزود: سودان کشوری بود که از بین ۲ راه سازش و مقاومت راه سازش را انتخاب کرد اما امروز درگیری‌های آن هنوز ادامه دارد و در حال تجزیه شدن و پاره پاره شدن است و سوریه کشوری بود که راه مقاومت را انتخاب کرد و همه کشورها از او دست کشیده بودند اما امروز می‌خواهند که دوباره به سمت آن برگردند.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: امروز ایران با مقاومت در قله افتخارات آسیا به ویژه کشورهای مسلمان ایستاده و تا ایران نخواهد اتفاقی در منطقه نخواهد افتاد حتی اگر برای آن تریلیون‌ها دلار هزینه شود.

زمانی موسوی گفت: ایران با مقاومت امروز از کشوری که به سیم خاردار محتاج بود به کشوری تبدیل شده که صحبت از ساخت کشتی‌های هواپیمابر در آن مطرح است و در عرصه‌های مختلف اقتدار فرامنطقه‌ای را کسب کرده است.

وی بیان کرد: مقاومت یک نسخه شفابخش است که جزئی از مفاهیم دینی هم هست و هر کسی در هر لباسی دعوت به سازش و تسلیم کند دوستدار ملت نیست.

امام جمعه اسلام آبادغرب مطرح کرد: وزیر کار در ۲ هفته گذشته گفته بود که درد آور است اعضای هیئت رئیسه پتروشیمی‌ها پروازی باشد و معنی ندارد کارخانه‌هایی که در شهرستان‌ها هستند دفتر مرکزی آن‌ها در تهران واقع شده باشد چرا که مالیات‌ها باید در دفتر مرکزی پرداخت شود و شرکت‌هایی که در شهرستان‌ها ساکن هستند و نان شهرستان‌ها را می‌خورند مالیات پرداختی آن‌ها مشمول این شهرستان‌ها نیست و ما هم این مطالبات را از مسئولین استانی داریم و می‌خواهیم با توجه به تاکید وزیر پیگیری‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی عنوان کرد: مرصاد آبرویی برای استان و حتی کشور است و حداقل توجه به جشنواره ملی مرصاد این است که در ردیف اعتبارات ملی لحاظ شود و نمایندگان استان باید پیگیر این قضیه باشند.

زمانی موسوی ادامه داد: سالروز عملیات بازی دراز مورد توجه مسئولین بود که جای تشکر و قدردانی دارد اما عملیات مرصاد که عملیات بسیار مهمی بود و تأثیر خیلی مهمی هم داشت توجهی به آن می‌شود و در حد یک نصف روز مراسم برای آن برگزار شد که این موضوع نیازمند توجه بسیار بیشتری است.

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد مسئولین استانی در تراز بالا اهل اسلام آبادغرب هستند و باید توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206379

مهمترین اخبار ایران و جهان: