نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 21:42

واکسیناسیون ۱۵۰۰ قطعه طیور در اسلام آبادغرب

کرمانشاه- رئیس دامپزشکی اسلام آبادغرب از واکسیناسیون یک هزار و ۵۰۰ قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در این شهرستان خبر داد.

صید محمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن سند تحول دامپزشکی برای ارائه خدمات به مناطق محروم و کم برخوردار اکیپ خدمات رسان دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب با همکاری بسیج مهندسین جهاد کشاورزی برای ویزیت و معاینه دام، سمپاشی، واکسیناسیون و آموزش بهره برداران به روستای دواردرمیان از توابع بخش حمیل شهرستان اسلام آبادغرب مراجعه کردند.

وی افزود: تعداد ۲ هزار ۴۶۸ رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله, ۹۱ رأس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز و یک هزار و ۵۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه و همچنین تعداد ۱۲ رأس دام به صورت رایگان معاینه و ویزیت شدند.

رئیس دامپزشکی اسلام آبادغرب تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های انگلی ۲ هزار و ۱۰۰ رأس دام و ۲۵ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی شد.

وی گفت: برای افزایش سطح آگاهی دامداران به بیش از سی نفر از دامداران و دانش آموزان روستا بروشور آموزشی در خصوص بیمارهای مشترک بین انسان و دام تحویل و آموزش چهره به چهره به‌بهره‌برداران ارائه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1198679

مهمترین اخبار ایران و جهان: