نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 16:44

روایت‌های غلط در حوزه دستاوردهای نظام سبب بی‌اعتمادی عمومی می شود

آستارا- امام جمعه آستارا گفت: روایت های غلط در حوزه دستاوردهای نظام سبب بی اعتمادی عمومی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان آستارا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر و به دو موضوع مهم و کلیدی ایمان و امید اظهار کرد: برای حل تمام مشکلات و پیشرفت کشور باید ایمان و امید را در جامعه زنده نگه داریم.

باقری با بیان اینکه امید آفرینی در عرصه عمومی نیاز به سه ضلع، امنیت، کارآمدی و اعتماد عمومی دارد، افزود: امید آفرینی در میدان مهم احساس و عمل شکل می‌گیرد و اگر امیدآفرینی فقط میدان احساس بدون هیچ عمل اثرگذاری باشد نتیجه عکس خواهد داد.

وی ادامه داد: اگر در میدان عمل اقدامات خوبی صورت بگیرد ولی با استفاده از رسانه به اطلاع مردم نرسد و یا روایت غلط به مردم ارائه شود، اعتماد عمومی را در پی نخواهد داشت.

امام جمعه آستارا در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه به رونمایی موشک فرا صوت «فتاح» اشاره کرد و گفت: اولین پیام این موشک این است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند حالت بازدارندگی نیروهای مسلح ما از وضعیت دفاعی به تهاجمی تغییر پیدا کرده و کوچک‌ترین اقدام نسنجیده‌ای را در دورترین نقاط و در کمترین زمان با بالاترین سرعت پاسخ خواهیم داد.

باقری با اشاره به اینکه دستیابی به این دانش و فناوری توسط فرزندان همین مرز و بوم صورت گرفته و این خود نشان دهنده رشد علمی و شکل گیری یک زنجیره علمی – صنعتی است، افزود: این موفقیت پیام و هشدار دیگر به صنعت خودروسازی داخلی است، وقتی دانشمندان عزیز ما چنین قدرت و صنعت انحصاری را که در اختیار چند کشور معدود بوده به دست می‌آورند و با موفقیت عملیاتی می‌کنند چطور و با چه رویی خودروهای بی کیفیت را با قیمت گزاف به مردم تحمیل کنید لذا از همین می گویم اگر نمی‌توانید کار را به کاردان بسپارید تا تحول و شگفتی در صنعت خودروسازی را هم مشاهده کنید.

امام جمعه آستارا ضمن تشکر از اقدامات خوب صورت گرفته بعد از مطالبه گری در تریبون نماز جمعه برای رفع مشکلات در حوزه بارانداز ریلی، از مدیرانی که بعد از بیان مطالبات مردم در نماز جمعه اقدام به اصلاح امور می‌کنند، گفت: متأسفانه بعضی‌ها هم کارهای عمومی را بخاطر منافع شخصی به تأخیر می‌اندازند و مانع خیر می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273135

مهمترین اخبار ایران و جهان: