نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 00:38

مریوان با عقب‌افتادگی مزمن در بهسازی راه‌های روستایی مواجه است/ورود ‌بنیاد علوی به احداث و بهسازی راه روستایی مریوان

فرماندار مریوان گفت: مریوان با عقب‌افتادگی مزمن در بهسازی راه‌های روستایی مواجه است به طوریکه در حال حاضر میانگین بهره‌مندی این شهرستان از راه روستایی آسفالته 32 درصد است.

اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مریوان اظهار کرد: توسعه راه‌های یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در رونق گردشگری در هر منطقه‌ای است.

وی میانگین بهره‌مندی کشور از راه آسفالته روستایی را 82 درصد و استان کردستان ۶۷ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در شهرستان مریوان 32 درصد است.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: براساس برش شهرستانی، میزان بهره‌مندی بخش مرکزی از راه روستایی آسفالته 40 درصد، بخش خاومیرآباد 80 درصد و بخش سرشیو نیز تنها 4 درصد است.

احمدی افزود: مریوان به لحاظ بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته و بهسازی شده بدترین وضعیت را در سطح استان دارد.

وی با بیان اینکه توسعه راه‌های روستایی در سال گذشته به عنوان یک اولویت در برنامه‌ریزی‌های شهرستان مورد توجه قرار گرفت، گفت: 40 درصد از اعتبارات سال گذشته به همین منظور به بخش ساخت راه روستایی اختصاص یافت.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: مکمل این اعتبارات نیز مربوط به ستاد اربعین و کمیته زیرساخت‌های اربعین است که پیوسته دنبال می‌شود و قطعا در یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه راه‌های این شهرستان خواهد افتاد.

احمدی تصریح کرد: بنیاد علوی هم به تازگی در شهرستان مریوان مستقر شده و محور اصلی کار خود را روی ساخت راه‌های روستایی قرار داده است.

وی با بیان اینکه عقب‌افتادگی مزمن در بهسازی راه‌های روستایی در مریوان وجود دارد، گفت: مجموع کارهای انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این حوزه نویدبخش اتفاقات خوب خواهد بود.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه توسعه راه‌های روستایی تاثیر مهمی بر گردشگری این منطقه می‌گذارد، گفت: در این شهرستان دو منطقه بکر داریم که به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب در حوزه راه‌ها تاکنون به اهداف گردشگری اضافه نشده است.

به گفته احمدی، دهستان کوماسی و بخش سرشیو با وجود داشتن جذابیت زیاد گردشگری به دلیل نبود راه مناسب تاکنون آنگونه که باید در حوزه گردشگری مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217079

مهمترین اخبار ایران و جهان: