نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 11:10

برآورد اولیه خسارت سیل فیروزکوه به بخش کشاورزی۳۸۰میلیارد ریال است

فیروزکوه- رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: برآورد اولیه خسارات ۳۸۰ میلیارد ریال تنها در یک منطقه شامل روستاهای پشتکوه، طرود، کمند و سایر روستاهای خسارت دیده از سیل چهارشنبه شب است.

به گزارش خبرنگار مهر، جبرائیل برادری صبح شنبه در خصوص میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی مناطق سیل زده فیروزکوه گفت: متأسفانه سیل اخیر باعث ایجاد خساراتی در زراعت‌های گندم و جو، یونجه، باغات سیب و گردو، مزارع سبزی و صیفی، دام‌های سبک و انبارهای علوفه و تأسیسات دامداری‌ها، نهرهای کشاورزی و یک واحد مرغداری و پرورش ماهی شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ تن نهاده دامی برای تأمین نیاز خوراک دام عشایر و مناطق سیل زده توزیع می‌شود، گفت: برآورد اولیه خسارات ۳۸۰ میلیارد ریال تنها در یک منطقه شامل روستاهای پشتکوه، طرود، کمند و سایر روستاهای خسارت دیده از سیل چهارشنبه شب است و در حال بررسی میزان دقیق خسارت هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران افزود: عملیات اجرایی ۴۸ پروژه احداث کانال آبیاری و پوشش انهار کشاورزی و قنوات با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در ۴۰ روستای فیروزکوه شامل زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل و سایر روستاهای شهرستان به منظور آبرسانی در بخش کشاورزی و بهینه سازی مصرف آب اجرا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1274435

مهمترین اخبار ایران و جهان: