نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 15:22

۱۱۰ هزار دانش آموز ایلامی مشغول به تحصیل خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: تعداد ۱۱۰ هزار نفر دانش آموز در کل استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورشی استان ایلام، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تعداد یک هزار و ۲۶٠ فضای آموزشی درسطح کل استان ایلام آمادگی پذیرش دانش‌آموزان این استان را در مقاطع مختلف دارند. 

وی افزود: تعداد ۱۱۰ هزار نفر دانش‌آموز در کل استان در این فضاهای آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد. 

 مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان ایلام ادامه داد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز پایه اول که بعد از گذراندن دوره پیش دبستانی مجوز ورود به دبستان را کسب کرده که این تعداد نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است. 

 درویشی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه های والدین در بحث سلامت دانش آموزان مسئله بهداشت تعذیه این عزیزان است که در این راستا بر اساس دستورالعمل های صادر شده مدیران مدارس موظف به بسترسازی لازم جهت ایجاد پایگاه تغذیه سلامت هستند. 

این مقام مسئول هدف از ایجاد این پایگاه ها را عرضه خوراکی های سالم و مجاز دانست و گفت: ضروری است مسئولان پایگاه های سلامت در مدارس، از ارائه خوراکی‌هایی چون چیپس، پفک و همچنین غذاهای سرخ کردنی مانند سیب زمینی و مرغ خودداری کنند در غیر این صورت با آنها به طور جدی برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: رنگ‌آمیزی مدارس  از ابتدای سال با سامان‌دهی نیروها، تجهیزات و فضای آموزشی در قالب طرح شهید عجمیان با اعتبار یک میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی  صورت گرفته است.
 
 درویشی گفت: در حوزه انتقالات فرهنگیان نیز ۱۰۰ درصد درخواست‌های انتقالی در درون و برون استان که مبدأ با آن‌ها موافقت کرده، انجام شده است. 

وی  ادامه داد: در رابطه با دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش در ثبت نام کلاس اولی ها مبنی بر ثبت‌نام متولدین مهر ۹۶، تنها دانش آموزانی می‌توانند در پایه اول ثبت نام کنند که دوره پیش‌ دبستانی ۲ را گذرانده باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ۲۴ پروژه آموزشی و پرورشی صبح امروز از طریق ویدئو کنفرانس در ایلام افتتاح شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501535

مهمترین اخبار ایران و جهان: