نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 08:27

هفته دولت در استان کرمانشاه چه گذشت؟

همزمان با هفته دولت ۴۷۷ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان، افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

خبرگزاری فارس- کرمانشاه؛ زهرا میرزائی: همراهى ملت با دولت و پشتیبانى آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است و این رابطه، تا هنگامى که دولت یک دولت ارزشى و خدمت‌گذار باشد، پایدار خواهد بود.

همواره در هفته دولت طرح‌ها، پروژه‌ها و برنامه‌های متعدد دولت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و گاه کم یا بسیار مردم شاهد رشد و پیشرفت شهر و روستا خود خواهند بود

۴۷۷پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان  افتتاح و کلنگ‌زنی شد. که در این گزارش سعی بر آن شده که اهم اقدامات دولت در شهرستان‌های استان کرمانشاه عنوان شود.

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۱۴۳ طرح عمرانی به بهره‌برداری رسیده و هفت طرح عمرانی نیز با اعتبار ۴۰۰میلیارد تومان در کرمانشاه کلنگ‌زنی شده است.

وی از افتتاح ،10 طرح شاخص سرمایه‌گذاری و اقتصادی با اعتبار ۴۹۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۳۶ نفر در هفته دولت در شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: در هفته دولت مشعل گاز ۳۲ روستا در شهرستان کرمانشاه با اعتبار ۵۴میلیارد تومان روشن شده تا ۷۸۵ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند. 

 فرماندار کرمانشاه در مورد طرح‌های شاخص اشتغالزایی در این شهرستان، گفت: طرح ایزوپنتال با اعتبار ۱۴۱میلیارد تومان ۷۰ نفر، طرح تولید پروفیل و لوله پی وی سی با اعتبار ۵۵میلیارد ۴۰ نفر، طرح تولید خوراک آبزیان با اعتبار ۳۶میلیارد ۴۰ نفر، طرح بسته بندی غلات با اعتبار ۲۰میلیارد ۶۰ نفر و طرح توابد ظروف اسفنجی با اعتبار ۱۳۶میلیارد تومان ۴۰نفر اشتغالزایی دارد. 

*اسلام آبادغرب

حمیدرضا کرمی، فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از بهره‌برداری و افتتاح ۶ طرح عمرانی و کشاورزی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در اسلام آبادغرب خبر داد.

 وی ادامه داد: این طرح ها شامل اجرای طرح هادی روستای حسن‌آباد با زیرسازی و آسفالت ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع و ۵ طرح اجرای سیستم آبیاری بارانی در ۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی در روستاهای حسن‌آباد، قباد شیان، سرخک و چقاجنگه علیا با اشتغالزایی ۱۴ نفر است.

فرماندار اسلام‌باد غرب همچنین با اشاره به افتتاح و بهره برداری از ۱۲۸ پروژه عمرانی با۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان اسلام آبادغرب، تاکید کرد: با توجه به اعتبارات اقدامات متناسبی با نیاز شهرستان در حوزه‌های مختلف انجام شده که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

*هرسین

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین نیز، ادامه داد: ۱۴۵ میلیارد ریال پروژه و طرح با اشتغالزایی ۷۰ نفر برای مددجویان بهزیستی، عمران شهری (شهرداری های هرسین و بیستون) در شهرستان هرسین به بهره‌برداری رسید. 

وی اظهار کرد: ۱۴ پروژه حوزه راه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح شد و بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردار اند.

فرماندار هرسین افزود: بهسازی و آسفالت راه روستایی چشمه کبود- سرخه وند، آزان وازان- برآفتاب، قلعه گنجوان- میرمینگه و روکش آسفالت بزرگراه کربلا و سه راهی هرسین- هرسین از مهمترین این پروژه‌ها هستند، ۱۰ پروژه آسفالت روستایی به‌طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در روستاه‌های بخش‌های مرکزی و بیستون این شهرستان افتتاح شد. 

*صحنه

رضا شهبازی، فرماندار شهرستان صحنه به خبرنگار فارس، گفت: ۷طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار بیش از ۸۳میلیارد ریال در بخش مرکزی و شهر صحنه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی تأکید کرد: ۶ طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری بیش از ۶ میلیارد تومان و یک طرح آبرسانی به مبلغ ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید، این طرح‌ها شامل ۲  طرح زیرسازی و آسفالت معابر روستایی، ۳طرح جدول‌گذاری و کانال سنگی معابر روستای و یک طرح فاضلاب کشی روستای در بخش مرکزی  با حضور مسؤولان مورد افتتاح قرار گرفت.

فرماندار هرسین افزود: پروژه اصلاح  و بازسازی شبکه آب شرب محله بالاجوب شهر صحنه با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

*ثلاث باباجانی

باوندپور فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت افتتاح ۶ پروژه در شهرستان ثلاث باباجانی، اصلاح و بهینه و تبدیل سیم به کابل روستای کانی رش به طول ۲ کیلومتر، احداث یک‌کیلومتر  روشنایی معابر بلوار بموی شهر ازگله، احداث شبکه وترانس برق ۲۵۰ کیلوولت شهر ازگله، پروژه آسفالت معابر روستای داری زنگنه در بخش ازگله ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع از معابر روستا را پوشش داده است.

وی همچنین از افتتاح موزاییک فرش (پیاده روسازی) شهر ازگله به متراژ 3 هزار و ۵۰۰ مترمربع اصلاح و بهسازی گفت و ادامه داد: دفع آب‌های سطحی لوله‌گذاری بتنی به متراژ ۸۷ متر طول لوله‌گذاری بتنی افتتاح شد و تعداد ۵۰ دستگاه تراکتور به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۹ میلیون در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

فرماندار ثلاث باباجانی تصریح کرد: ۱۳ مورد ادوات کشاورزی تسهیلاتی ۴ درصد سود ۵ ساله طرح جهش تولید به اعتبار ۱۷۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان، دو مورد ادوات بانک کشاورزی تسهیلات با سود ۱۵ درصد به مبلغ ۲۰۸ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان و یک دستگاه کمباین ایوب بخشی هلول ۱.۵ میلیارد تومان که ۸۰ درصد تسهیلات و ۲۰ درصد سهم آورده بوده به مناسبت هفته دولت در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

*سنقرو کلیایی

علی قربانی، فرماندار شهرستان سنقرو کلیایی تصریح کرد: آسفالت معابر سطح شهر سنقر با اعتبار ٢۵٠ میلیارد ریال در سطح ۸۰ هزار متر مربع، بهسازی معابر به مساحت ٩ هزار متر مربع با اعتبار بالغ بر ۵٠ میلیارد ریال، بهسازی و ساماندهی مسیل شهرک شهدا به طول  ۳.۵ کیلومتر در فاز اول و اعتبار ١۵ میلیارد ریال و همچنین ۲۵۰ متر کانال با عرض ۵ متر، تهیه ۸ ست بازی پلی اتیلن با اعتبار ٢٠ میلیارد ریال، آغاز اجرای زیر ساخت جان احمد با اعتبار ١٣٠ میلیارد ریال و همچنین تجهیز خودرو آتش‌نشانی به مبلغ ١٠ میلیارد ریال و خرید خودرو پیش رو به مبلغ ١۵ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های حوزه عمران شهری بود که عملیات بهره‌برداری از آن‌ها آغار شد. 

وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی شهرداری سنقر، نمازخانه به مساحت 100 مترمربع و همچنین ٣۶٠ متر مربع فضای سرویس در محل ورودی و خروجی های شهر با اعتبار بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال با دستان نیروی زحمت کش فضای سبز شهرداری سنقر مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت.

فرماندار سنقرو کلیایی گفت: بهسازی و آسفالت راه روستایی حسین آباد به طول ۱.۸ کیلومتر با اعتبار ٢۵ میلیارد ریال و  روکش محور اصلی سنقر- بیستون به طول ۵ کیلومتر با اعتبار ٩٠ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های بود که در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای افتتاح شد، برای اجرای این طرح‌ها مجموعا بالغ بر ۶۶٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

*پاوه

علی‌رضا حیدری فرماندار پاوه نیز از افتتاح  ۴۵ طرح عمرانی، آموزشی، ورزشی، بهداشتی و خدماتی با ۶۶ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

وی افتتاح  ۶ پروژه عمرانی را در حوزه شهرداری پاوه عنوان کرد و افزود:  این پروژه ها شامل ایجاد معبر جدید با هدف کاهش ترافیک، آسفالت و بهسازی مناطق الحاقی پاوه با حدود ١۵ هزار متر مربع آسفالت، اصلاح هندسی سه راهی دوریسان، دیوارکشی و جدولگذاری و بهسازی پیاده‌روها است که جمعا ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

فرماندار پاوه  تصریح کرد: از این اعتبارات ۸ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات داخلی شهرداری و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به اعتبارات استانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه احداث بلوار ورودی شرقی شهر پاوه با برآورد اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری کلنگ‌زنی شد.

همزمان با هفته دولت به همت بنیاد مسکن شهرستان پاوه معابر روستای مرزی دزآور بخش نوسود آسفالت شد. فرماندار پاوه در بازدید از روستای مرزی دزآور بخش نوسود گفت: ۷ هزار و پانصد متر مربع از معابر این روستا زیرسازی و آسفالت شده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476335

مهمترین اخبار ایران و جهان: