نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 08:38

دادستانی اسلام آبادغرب با استخدام های غیرقانونی برخورد می‌کند

کرمانشاه- دادستان اسلام آبادغرب گفت: دادستانی اسلام آبادغرب با استخدام های غیرقانونی برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سجاد ملایری اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما در دستگاه قضائی خیلی نسبت به آن دغدغه داریم، موضوع فساد و تخلف در دستگاه‌های اداری و اجرایی است.

وی افزود: در روزهای گذشته در بین مردم خبرهایی ناامید کننده در خصوص استخدام‌هایی غیرقانونی و شبهه دار به گوش می‌رسید که موجی از ناامیدی همراه با ناراحتی را ایجاد کرده است.

دادستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: این موضوع به تریبون مقدس نظام نماز جمعه هم رسید و حجت الاسلام والمسلمین زمانی موسوی امام جمعه شهرستان هم در بیاناتی از این اقدام غیر قانونی ابراز نارضایتی کرد و گفت در برخی ادارات استخدام‌هایی خارج از قانون و ضوابط یا با فشار انجام می‌دهند و با معترض هم برخورد می‌کنند که باید استخدام‌ها با فراخوان و آزمون و انتخاب بهترین شخص انجام شود و من نسبت به این موضوع گله‌مندم و این به کارگیری‌های قومی و هرمی با هدف انتخابات انجام می‌شود در حالی که در اسلام آبادغرب نخبگان و جوانان کوشای فراوانی وجود دارد که باید از آنان استفاده شود نه اینکه آن‌ها را ناامید کرد.

وی ادامه داد: البته که استخدام‌هایی با زد و بند و استفاده از ۲ فاکتور تعیین کننده پول و پارتی، عاقبت و سرنوشت اسفبار و غیرقابل جبران برای آینده این سرزمین داشته و خواهد داشت و بر اساس شواهد و قرائن مبنای به کارگیری تخصص و کار آمدی نیست یا به قول کارشناسان، نیروی سربار به شمار می‌روند که هزینه‌ها را چند برابر کرده‌اند و به هر دلیلی در بخش‌های مختلف بدون بازدهی و مثمر ثمر بودن مشغول کار هستند تا فقط و فقط بتوانند از مزایا و حق و حقوق برخوردار باشند و مصادیق متنوعی در خصوص حقوق عامه وجود دارد که بر اساس گزارش‌های رسیده، بلافاصله دادستانی وارد عمل شده و از بروز تخلف جلوگیری شده است.

دادستان اسلام آبادغرب بیان کرد: موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، ورزشی و بسیاری دیگر در قالب موضوعات حقوق عامه خواهد بود و دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند به آن موضوعات ورود کند.

ملایری در خصوص استخدام‌های غیرقانونی و بی ضابطه در دستگاه‌های اجرایی گزارش شده، گفت: یکی از موضوعاتی که ما در دستگاه قضائی خیلی نسبت به آن دغدغه داریم، موضوع فساد و تخلف در دستگاه‌های اداری و اجرایی است و در این خصوص دادستانی به مر قانون در خصوص مدیران متخلف اقدام خواهد کرد و در این خصوص تذکرات لازم داده شده است.

وی درباره اهمیت گزارش‌های مردمی به دستگاه قضائی برای برخورد با متخلفان و مجرمان و تضییع کنندگان حقوق عامه افزود: مدیری که خود را در معرض نظارت مردم و پایش ببیند به طور قطع تصورش این است در یک اتاق شیشه‌ای در حال مدیریت است و از این رو بیشتر بر عملکردش مراقبت می‌کند تا بر مدار قانون حرکت کند.

ملایری مطرح کرد: بدون شک استخدام بی ضابطه و بدون صلاحیت شغلی از آفت‌های بزرگ است که در طول سالیان گذشته خصوصاً در چند سال اخیر به میدانی برای رقابت‌های سیاسی و تقسیم غنایم بعد از روی کار آمدن مدیران جدید در هر دوره بدل شده و این روند و مکانیسم جذب و استخدام پر ابهام جوانان شایسته را بر اساس عدالت اجتماعی و قانون اساسی از حق خود محروم کرده است.

داستان اسلام آبادغرب عنوان کرد: اشتغال و داشتن شغل پایدار حق طبیعی هر فردی است مردم به هیچ وجه منتقد افراد بکارگرفته شده نیستند بلکه در پی شفاف سازی در رابطه با رویه نادرست و تبعیض آمیز مدیران در بکارگیری نیرو در سازمان‌های مربوطه می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482379

مهمترین اخبار ایران و جهان: