نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 17:25

تاریخ ابزار مهم آینده نگری است

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با تاکید بر اینکه تاریخ عرصه آموختن و اندیشیدن است، گفت: تاریخ ابزار مهم آینده نگری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی قاسم زاده در آئین افتتاحیه ششمین کنگره ملی تاریخ‌دانان ایران با موضوع «تاریخ صنعت و صنعتگران ایرانی، از صنایع دستی دیروز تا کارخانه‌های امروز» اظهار کرد: تاریخ ابزار مهم آینده نگری است و بین رشته‌ای ترین دانش در علوم انسانی محسوب می‌شود.

وی افزود: قطعاً بخشی از تقصیر ناشی از استیلای نگاه فنی و مهندسی حاکم بر اداره کشور در تاریخ معاصر بر گردن اهالی تاریخ و علوم انسانی است که مدلی را برای توسعه ارائه ندادند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با تاکید بر اینکه تاریخ عرصه آموختن و اندیشیدن است ادامه داد: برگزاری این کنگره فرصتی ارزنده برای تدوین مسیر درست توسعه صنعت در ایران با شناخت تاریخ است.

امیرحسین حاتمی دبیر علمی این کنگره نیز با اشاره به برگزاری پنج دوره پیشین در شهرهای همدان، جیرفت، تهران، مشهد و کرمانشاه از برگزاری دوره ششم به میزبانی قزوین به عنوان فرصتی مهم برای ترویج تاریخ نگاری صنعتی در قزوین یاد کرد.

دبیر علمی این کنگره افزود: برای اولین بار شاهد این سطح از مشارکت در برگزاری یک رویداد علمی تاریخی هستیم. مهندس شیخ الاسلامی، متولی موقوفه شیخ الاسلام قزوین تاکید کردند که نیت واقف جستجوی حقیقت بوده و اهل تاریخ برجسته‌ترین جستجوگران حقیقت هستند و باید از این جریان حمایت کرد.

گفتنی است در دو روز برگزاری این کنگره ۳۲ مقاله علمی با موضوع «تاریخ صنعت و صنعتگران ایرانی، از صنایع دستی دیروز تا کارخانه‌های امروز» در قالب شش پنل ارائه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477479

مهمترین اخبار ایران و جهان: