نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 11:12

خرید 1.1 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت: از آغاز طرح خرید تضمینی گندم تا کنون یک میلیون و 120 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کردستان خریداری شده است.

محمدصالح احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: میزان سطح زیرکشت گندم در استان در سال زراعی امسال 598 هزار و 500 هکتار است.

به گفته وی، 32 هزار و 500 هکتار از این میزان کشت آبی است که توسط شرکت بازرگانی دولتی کشت قراردادی آن منعقد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: امسال یک میلیون و 120 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کردستان خریداری شده است.

احمدی با بیان اینکه خرید این میزان گندم مازاد بر نیاز در استان بی سابقه بوده و رکورد سال‌های گذشته شکسته شد،افزود: کردستان در خرید تضمینی گندم رتبه دوم کشوری را دارد.

پرداخت مطالبات کشاورزان کردستانی تا پایان شهریورماه

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تمام مطالبات کشاورزان تا پایان شهریورماه جاری پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه تاکنون بیش از 11 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران کردستانی در 10 مرحله پرداخت شده است، عنوان کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های بیجار با 285 هزار تن و دیواندره با195 هزار تن بوده است.

به گفته احمدی،  82 مرکز خرید گندم در استان فعالیت دارند که52 مرکز تعاونی روستایی و مابقی سیلوهای بخش خصوصی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت:یک میلیون و ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478535

مهمترین اخبار ایران و جهان: