نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 15:50

پیش بینی بارش پراکنده در نقاط مختلف اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز پنجشنبه بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز پنجشنبه بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیرو هشدارهای صادر شده، در هفته جاری در کل استان بارندگی رخ داد، گفت: بیشترین مجموع بارندگی پنج روزه از شهرستان بیله سوار، گرمی و اصلاندوز به ترتیب با ۴۰، ۳۶ و ۲۸ میلیمتر و کمترین بارندگی‌ها از شهرستان‌های نیر، کوثر و سرعین کمتر از ۳ میلیمتر به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: مهمترین پدیده طی امشب تا صبح فردا، افت محسوس دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان است که انتظار می‌رود در شهرستان‌های خلخال، نیر و سرعین دما به صفر و زیر صفر نیز برسد.

محمدی با تاکید بر اینکه رعایت هشدار سطح زرد شماره ۱۳ به کشاورزی توصیه می‌شود، گفت: از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده شاهد آسمانی صاف با افزایش دما در طول روز خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فصلی و محلی این افزایش دما در نواحی کوهستانی در حوالی ظهر تا عصرها می‌تواند شرایط را برای رشد ابر و رگبار و رعدوبرق موقت نیز فراهم کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188335

مهمترین اخبار ایران و جهان: